زیارت جامعه کبیره جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است

زیارت جامعه کبیره جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
آیت الله صفایی بوشهری گفت: زیارت جامعه کبیره یادگاری از امام هادی (ع) در میان مسلمانان می باشد که با ارائه آن فرهنگ و معارف اسلامی را به امت اسلامی معرفی نمود و درواقع جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز دوشنبه (27 بهمن) در نخستین نشست شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام هادی (ع) دوران بسیار دشواری بود و این امام یزرگوار در این شرایط، دین را حفظ کرد و فصل نوینی برای جهان اسلام طراحی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: امام هادی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و امامت ایشان یادآور رسالت حضرت عیسی و حضرت یحیی و همچنین امامت پدر بزرگوار خود حضرت امام جواد (ع) می باشد که در سن کم خداوند به آن ها عنایت فرمود و شرایط رسالت و امامت را برای آن ها فراهم ساخت.

 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در طول تاریخ اسلام دورانی بحرانی تر از دوران امامت امام هادی وجود ندارد، در آن دوران یک جریان بسیار خطرناک تهاجمات داخلی و خارجی اعم از فرهنگی، اعتقادی، فقهی و اقتصادی اسلام را تحدید میکرد و جامعه را فرا گرفته بود.

 

وی افزود: امام هادی (ع) در چنین شرایطی با ارائه مکاتبات، صحبت ها و آموزش نخبگان در مقابل تهاجمات فرهنگی، اعتقادی و فقهی ایستادگی کرد و مکر و حیله دشمنان اسلام را خنثی نمود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: همچنین در خصوص مقابله با تهاجمات اقتصادی با رویکرد کمک های مومنانه و وقف، فشار به وجود آمده بر اثر مشکلات اقتصادی را از دوش مردم کاهش داد.

 

امام جمعه بوشهر اشاره کرد: یکی از تدابیر خاص امام، گسترش سازمان وکالت بود. ایشان برای ایجاد هماهنگی و همبستگی بین جمعیت پیروان اهل بیت که در شهرهای مختلف جهان اسلام زندگی می کردند، با فرستادن نایب و وکیل، پیوند مستمری بین خود و پیروانش در نقاط مختلف جهان اسلام ایجاد می کرد. از این طریق پیام های امام از کانالی موثق و معتبر، به سرعت و منظم‌ به پیروان اهل بیت می رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به ویژگی های زیارت جامعه کبیره پرداخت و اظهار داشت: یکی از آثار به جا مانده از امام "زیارت جامعه کبیره" است، که درواقع بیانیه‌ ای برای معرفی مقام انسان کامل و کمال انسانیت است. امام هادی (ع) با ارائه زیارت جامعه کبیره، فرهنگ و معارف اسلامی را به امت اسلامی معرفی نمود.

 

پایان پیام/ 647