توزیع ۹۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر سوق

توزیع ۹۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر سوق

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
شجاعت سوق از توزیع ۹۰۰ بسته معیشتی در راستای رزمایش «کمک مومنانه» به اقشار آسیب پذیر سوق (کهگیلویه ) توسط کانون فرهنگی اطهر خبر داد.

«آیت الله شجاعت سوق» امروز چهارشنبه (۲۹ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش «همدلی و کمک های مومنانه» و در قالب «طرح ملی راهکار» ۹۰۰ بسته معیشتی توسط «کانون فرهنگی اطهر» شهر سوق (۱۲ کیلومتری دهدشت) بین اقشار آسیب پذیر و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی، هنری مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سوق، تصریح کرد: این بسته های معیشتی در سه مرحله به ارزش هر بسته ۳ میلیون ریال و شامل ( یک کیسه ده کیلویی برنج چمپای محلی، روغن، ۵ کیلو قند، گوشت گوسفندی گرم، مرغ، نیم کیلو چای) بوده است.

 

وی با بیان اینکه این بسته ها با کمک خیرینی که اکثرا از شهرستان های همجوار و خارج از کشور هستند؛ تهیه شده است؛ افزود: تعداد ۳۰۰ نفر نیازمند از طریق بانک اطلاعات استحفاظی مسجد شناسایی شده که همگی با کد ملی و شماره تماس آنها ثبت شدند، و به خاطر حفظ آبروی آنان هویتشان محفوظ است.

 

شجاعت سوق، برگزاری کلاس احکام جهت اعضای ۷ الی ۱۴ سال با تعداد ۳۳ نفر در مسجد صاحب الزمان (عج) همزمان با نماز مغرب و عشا زیر نظر کارشناس مذهبی را از جمله اقدامات کانون فرهنگی دانست که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

 

وی در ادامه با گلایه از دست اندرکاران فرهنگی گفت: اداره فعالیت های فرهنگی در کانون های مساجد، مستلزم بودجه مالی و حمایت مسئولان فرهنگی است که با مشارکت این سازمان ها خواهیم توانست با جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی در جهت شکوفایی استعدادهای آنان قدم برداشته و از تهاجم فرهنگی در امان داریم.

 

مدیر کانون فرهنگی اطهر در پایان با بیان اینکه حضرت امام حسن مجتبی (ع) در زمان حیات خود، سه مرتبه تمام اموالش را بین نیازمندان توزیع کرد؛ خاطر نشان کرد: در دوران شیوع کرونا خیلی از مشاغل آسیب دیده اند، از جمله کارگران و راننده های آژانس ها که در اینجا کمک و مساعدت خیرین را می طلبد که در حد توان به چنین خانواده هایی که در حمایت هیچ سازمانی نیستند؛ بپردازند.

پایان پیام/ 630