كانون‌هاي مساجد گيلان بيش از ۶ هزار فعاليت در سامانه «سجا» ثبت كردند

كانون‌های مساجد گیلان بیش از ۶ هزار فعالیت در سامانه «سجا» ثبت كردند

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد از ثبت ۶ هزار و ۲۶ فعاليت كانون‌هاي مساجد گيلان در سامانه ملي سجا خبر داد و گفت: سهم كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد رشت يك هزار و ۲۲۱ فعاليت در حوزه‌هاي مختلف است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی مسجد گفت: قریب به سه هزار مسجد در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۹۱۷ مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به توانمندی کانون های مساجد در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: باید از این ظرفیت جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد بهره گرفت.

 

وی با تاکید بر غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از استقبال نوجوانان و جوانان از کانون‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌های کانون‌ها با محوریت تقویت آموزه‌های دینی مورد استقبال خانواده هاست.

 

حجت‌الاسلام  رضوانی‌نژاد به ساماندهی کانون های مساجد استان در راستای انسجام فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: در این راستا سامانه بچه‌های مسجد «سجا» راه اندازی شده و کانون‌ها موظف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند‌.

 

وی از ثبت ۶ هزار و ۲۶ فعالیت از گیلان در این سامانه ملی خبر داد و تصریح کرد: سهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رشت یک هزار و ۲۲۱ فعالیت در حوزه‌های مختلف است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت یک‌هزار و ۷۹۶ فعالیت مشتمل بر روخوانی، روانخوانی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت شده است.

 

به گفته مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: درحوزه اجتماعی هزار و ۶۴۹ فعالیت با محوریت سبک زندگی، مشاوره، کارآفرینی و در حوزه آموزش و توانمندسازی هزار و ۴۱۶ فعالیت تا کنون ثبت شده است.

 

وی اذعان کرد: همچنین ۵۶۶ فعالیت هنری شامل سرود، نمایش، قصه‌گویی و ادبیات نیز توسط کانون‌ها در سامانه سجا ثبت شد.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد فعالیت‌های مسجد محور را موجب احیا و تقویت کارکردهای مساجد دانست و بیان کرد: همه دستگاه‌های حاضر در مساجد باید با همدلی و تعامل در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش کنند.

 

 

پایان پیام/