مشارکت جدی کانون فرهنگی و هنری فیاض زنجان در طرح ملی« ایران قوی»

مشارکت جدی کانون فرهنگی و هنری فیاض زنجان در طرح ملی« ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری فیاض در مسجد میرزایی پایین زنجان با ثبت فعالیت های کانون در طرح ملی ایران قوی، مشارکت جدی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی و هنری فیاض در  مسجد میرزایی پایین و  در سال 92 تاسیس شده است.

 

این کانون با مشارکت جدی در برنامه های طرح ایران قوی و ثبت اقدامات کانون فرهنگی و هنری فیاض در سامانه بچه های مساجد، از جایگاه خوبی در این طرح برخوردار است.

 

خدمات این کانون در قالب فعالیت مختلف فرهنگی، آموزشی، توانمندسازی، ورزشی، هنری، اجتماعی، کتاب و کتابخوانی و فضای مجازی در این سامانه به ثبت رسیده است.

 

این کانون 144 نفر عضو را در سامانه بچه های مساجد به ثبت رسانده است و مهارت های هفت گانه رایانه ای، آموزش های فنی و حرفه ای، برنامه های ورزشی فوتسال، شنا، تنیس، مسابقات کتابخوانی و دوره های آموزشی از جمله خدمات ثبت شده در طرح ایران قوی است.

 

کانون فرهنگی و هنری فیاض در  مسجد میرزایی پایین قرار دارد که طبقه بالای آن به عنوان قرائت خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این کانون در اجرای برنامه‌های گوناگون در مناسبت‌های مختلف پیشتاز است و بازاریان و کسبه در این برنامه‌ها مشارکت می‌کنند؛ شیوع ویروس کرونا موجب شده است تا برنامه های این کانون نیز به صورت حضوری و غیرحضوری استمرار داشته باشد.

 

این کانون چاپ و توزیع نشریه بازار را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است و ماهانه 3 هزار نسخه از این نشریه در بین بازاریان توزیع می‌شود.

 

این کانون از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون کمک های خیرین و بازاریان زنجان را جمع آوری و با تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی به کمک نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه شتافته است.

 

مسجد میرزایی قدیمی‌ترین بنای مذهبی پابرجا در سطح شهر زنجان است که در مجموعه بازار پایین قرار دارد و احتمالاً در حدّفاصل اواخر دوران صفویه تا اوایل دوران قاجار احداث شده است.

پایان پیام/ 73