برگزاري طرح کشوري «يا جواد ابن-الرضا» به همت کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس

برگزاری طرح کشوری «یا جواد ابن-الرضا» به همت کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۹
رجب‌پور، با اشاره به فعاليت‎‌هاي کانون فرهنگي هنري جوادالائمه(ع) مشهد مقدس به مناسبت ولادت نهمين امام شيعيان گفت: سلسله برنامه‌هاي نُه‌گانه با عنوان کلي «يا جواد ابن-الرضا» به همت بچه‌هاي مسجدي اين کانون در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

«مهدی رجب‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در رابطه با برنامه‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه مشهد مقدس به مناسبت ولادت نهمین امام شیعیان اظهار کرد: اعضای این کانون مطابق سال‌های گذشته فعالیت‌های متنوعی را به مناسبت ولادت امام جواد(ع) طراحی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به سلسله برنامه‌های نُه‌گانه‌ای اشاره داشت که از سوی بچه‌های کانون و هیات جوادالائمه طراحی شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس ادامه داد: این سلسله برنامه‌های نُه گانه علاوه بر مشهد مقدس در سطح کشور با نام «یا جواد ابن الرضا» برگزار می شود که شامل عناوینی چون «دست خدا»، «شهر بهشت»،«سفیران بهشت»، «باب الحوائج»، «یا جواد بن الرضا»، «سلام بر امام»، «مائده آسمانی»، «ازدواج آسمانی»، «فرزندان آسمانی» می‌شود.



وی در تشریح هرکدام از این ویژه‌برنامه‌های نُه‌گانه افزود: طرح «دست خدا» متشکل از حمایت مادی و معنوی از 9 نفر از کودکان است. طرح «شهر بهشت» شامل راه‌اندازی جشن سیار و کاروران شادی (موتوری و خودرویی و ...» می‌شود، همچنین «سفیران بهشت» شامل اهدا خون و تکمیل فرم های مربوط به اهدا عضو می شود، طرح «یا باب الحوائج»  شامل آزادی زندانی نیازمند با اولویت زندانیان زیر 18 سال و جوان است، طرح «یا جواد ابن الرضا» شامل برپایی 9 پاتوق فرهنگی، ماشین نویسی و نورافشانی است. طرح سلام بر امام شامل ارتباط زنده با حرمین شریفین کاظمین و همچنین رونمایی از پایگاه جدید اطلاع‌رسانی هیئت و کانون جوادالائمه است. طرح «مائده آسمانی» شامل طبخ 9 پرس چلو قیمه متبرک در هر خانه ایرانی و توزیع میان همسایگان نیازمند است. همچنین طرح «ازدواج آسمانی» شامل جشن ازدواج و حمایت و مادی معنوی از 18 زوج جوان و محروم است، طرح «فرزندان آسمانی» شامل اهدای هدایای متبرک به نوزادان متولد شده در این روز است که به اسامی امام جواد(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) یا اسامی مرتبط نامگذاری شوند.



رجب‌پور تصریح کرد: برای تدارک این ویژه‌برنامه‌های نه‌گانه، 9 تیم نیز تشکیل شده است که شامل مسئول، معاون، رابط خواهران، پشتیبانی طرح می شود. هر تیم 10 نفر و در مجموع 90 نفر به صورت مستقیم پای کار هستند به انضمام تیم‌های اجرایی و نیروهای صف که با احتساب این افراد 110 نفر در ستادهای اجرایی و عملیاتی کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) حضور دارند.