افزایش همکاری ستاد فهما و وزارت میراث‌فرهنگی برای حمایت از کانون‌های روستایی

افزایش همکاری ستاد فهما و وزارت میراث‌فرهنگی برای حمایت از کانون‌های روستایی

تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۹
افزایش همکاری ستاد فهما و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ویژه در موضوع حمایت از صنایع دستی بچه‌های مسجد در کانون های روستایی در دیدار معاونان این دو مجموعه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) و «محمد خیاطیان»، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (یکشنبه، 3 اسفندماه) با یکدیگر دیدار کردند.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه از همکاری های مشترک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطوح استانی و ستادی با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه پیش از ایام شیوع کرونا تقدیر به عمل آمد به ویژه آنکه پیش از شیوع کرونا، برخی مجموعه های استانی این وزارتخانه در برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی و برای بچه های مسجد و بازدید آنها از مجموعه های تاریخی هم به صورت رایگان یا با کمترین هزینه ها همکاری خوبی با ستاد فهما داشتند.

 

همچنین با توجه به آنکه این وزارتخانه در برگزاری جشن های دهه کرامت همکاری مطلوبی با ستاد فهما داشته و دارد از فعالیت های آن در این باره با اعطای لوح تقدیر به امضای حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهما تقدیر به عمل آمد.

 

افزایش همکاری ستاد فهما و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ویژه در موضوع حمایت از صنایع دستی بچه های مسجد در کانون های روستایی و نیز بهره گیری از دیگر ظرفیت های این وزارتخانه برای توسعه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

 

این گزارش می افزاید: افزایش همکاری از سوی معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد استقبال قرار گرفت و تاکید کرد: شخص وزیر و مجموعه وزارتی علاقمند به ارتباط با مراکز دینی و گسترش بهره گیری از ظرفیت های مشترک هستند.

 

علاوه بر این، مقرر شد گروه های کارشناسی از سوی هر دو مجموعه جلسات مشترک مشورتی و هم افزایی برگزار کنند تا در پی آن تفاهم همکاری بین دو مجموعه منعقد شود.

 

درباره بزرگداشت مناسبت های مذهبی به ویژه دهه کرامت هم از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام آمادگی شد تا در این ایام همکاری های بهتری صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9