اعلام آمادگی کانون های مساجد استان زنجان برای پیوستن به پویش رسانه‌ای «مسجد؛ کانون مهر علوی»

اعلام آمادگی کانون های مساجد استان زنجان برای پیوستن به پویش رسانه‌ای «مسجد؛ کانون مهر علوی»

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی از اعلام آمادگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برای پیوستن به پویش رسانه‌ای «مسجد؛ کانون مهر علوی» خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان 382 کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که با راه اندازی سامانه بچه های مسجد، فعالیت این کانون ها ساماندهی و منسجم شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با بیان اینکه کانون های مساجد استان زنجان در طرح ایران قوی نیز خوش درخشیدند، ادامه داد: امسال جایگاه استان زنجان در این طرح نسبت به سال گذشته با رشد خوبی همراه بوده است.

 

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات و فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد همچنان ادامه دارد، افزود: بچه های مساجد استان زنجان خود را برای مشارکت در طرح فهما 2 آماده می کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه به اجرای پویش رسانه ای«مسجد، کانون مهر علوی» در خبرگزاری شبستان اشاره کرد و گفت: این پویش فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت این رسانه مسجدی برای سوق دادن کمک های مردمی در مساجد برای زلزله زدگان سی سخت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: پیشتر هم شاهد جمع آوری و ارسال کمک های مردمی از سوی کانون های مساجد استان زنجان به زلزله زدگان غرب کشور بودیم و در حال حاضر هم شاهد این حضور در بین بچه های مسجدی در دستگیری از زلزله زدگان سی سخت خواهیم بود.

 

به گفته وی، یکی از کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون دستگیری از نیازمندان و کمک به اقشار آسیب پذیر بوده است که با شیوع ویروس کرونا این کارکرد به طور کامل احیاء شد و در حال حاضر نیز فرصت خوبی برای هدایت کمک های مردمی از سوی مساجد به این منطقه زلزله زده پیش آمده است.

 

اطلاع رسانی از فعالیت مساجد و نهادهای مرتبط با امر مسجد در کمک رسانی ها و جمع آوری و تخصیص کمک های مردمی و نیز به میدان آوردن حداکثری مساجد و مسجدی ها به جریان این کمک ها از جمله اهداف پویش « مسجد؛ کانون مهر علوی» است.

 

پایان پیام/ 73