از استقرار نانوایی سیار و تا توزیع ۴۰۰۰ بسته گوشت گرم بین زلزله زدگان

از استقرار نانوایی سیار و تا توزیع ۴۰۰۰ بسته گوشت گرم بین زلزله زدگان

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۹
دولت آبادی از آغاز پویش رسانه‌ای «مسجد؛ کانون مهر علوی» برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله سی‌سخت و آسیب ها و خسارت های وارد شده به برخی از هم وطنان، خبرگزاری شبستان پویش رسانه ای «مسجد، کانون مهر علوی» را راه اندازی کرده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از راه اندازی و اجرای این پویش را استفاده از ظرفیت این رسانه مسجدی برای سوق دادن کمک های خیرانه و مردمی در بستر فضای معنوی مسجد برای زلزله زدگان سی سخت در آستانه سیزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت امیرمومنان امام علی علیه السلام دانست.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی از فعالیت مساجد و نهادهای مرتبط با امر مسجد در کمک رسانی ها و جمع آوری و تخصیص کمک های مردمی و نیز به میدان آوردن حداکثری مساجد و مسجدی ها به جریان این کمک ها از جمله اهداف اجرای این پویش است.

دولت آبادی به بازدید خود از مناطق زلزله زده از جمله مساجد و کانون های فرهنگی و هنری شهر سی سخت اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون در حال جمع آوری اطلاعات و برآورد خسارت ها به ساختمان کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد شهرستان دنا هستیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت ضمن ابراز همدردی کانون های فرهتگی و هنری مساجد با مردم سخت کوش شهر سی سخت، اظهار کرد: در قالب هیئتی برای ارزیابی خسارت های وارده به مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به سی سخت سفر کردیم.

وی از اجرای برنامه های امدادی و حمایتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه (ع) قم و برنامه سمت خدا خبر داد و گفت: نانوایی سیار به مدت دو ماه در منطقه مستقر و 10 تن آرد برای پخت نان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دولت آبادی با بیان اینکه آشپزخانه طبخ غذا در شهر زلزله زده سی سخت راه اندازی می شود و ارزش کل کارهای انجام شده 18 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: اقلام خوراکی از جمله چهار هزار بسته گوشت گرم بین نیازمندان آسیب دیده از زلزله توزیع می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون فرهنگی هنری «مقداد» یاسوج مجری برنامه ها و خدمات دهی به مردم  زلزله زده سی سخت تعیین شده است.

پایان پیام/ 82