تصویب ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی در شورای فرهنگ عمومی کشور/ خدمت کریمانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت به زلزله‌زدگان سی‌سخت

تصویب ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی در شورای فرهنگ عمومی کشور/ خدمت کریمانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت به زلزله‌زدگان سی‌سخت

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی اعلام کرد: مسئله ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده و بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع) به عنوان آغاز این دهه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور همزمان با سالروز میلاد حضرت ابن الرضا، امام جواد علیه السلام امروز (دوشنبه، چهارم اسفند ماه) به صورت مجازی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه با توجه به آنکه شعار ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در سال های اخیر مبتنی بر خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) بوده و این شعار با همکاری مجموعه اعضای ستاد پیگیری شده است، گزارش اقدامات اعضاء برای کمک به زلزله زدگان سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی و ارائه شد.

 

ادب از مصادیق رفتار کریمانه است

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این جلسه مجازی با ذکر روایتی از امام جواد(ع) و اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حُسن احترام و ادب و وقار در برخوردها، اظهار کرد: دهه کرامت به ما یادآور می شود که رفتارها و تعاملات ما باید کریمانه باشد و ادب از مصادیق برجسته رفتار کریمانه است.

 

رئیس ستاد فهما با اشاره به وقوع زلزله سی‌سخت، از همه مجموعه هایی که با شعار خدمت کریمانه، به زلزله زدگان کمک کرده اند، تقدیر کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و سردسیر بودن منطقه، تقاضا می شود همه اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور به کمک هموطنان زلزله زده بشتابند.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «شده‌ام 9 ساله» به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با همکاری ستاد فهما و برخی دیگر از دستگاه ها، تصریح کرد: معصومان(ع) و بزرگان بر انس نسل آینده با نماز تاکید دارند و با توجه به آثار و برکات تربیتی و اخلاقی منحصربفرد انس با نماز، امید است دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در برگزاری این جشنواره همکاری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی اعلام کرد: مسئله ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است و بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع) به عنوان آغاز دهه کرامت اعلام می شود و این دهه تا یازدهم ذی القعده مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

 

گزارش دستگاه های عضو در خدمت به زلزله زدگان

 

این گزارش می افزاید: در این جلسه مجازی برخی دستگاه ها و نهادهای عضو گزارش عملکرد چند روز اخیر خود در خدمت به زلزله زدگان سی‌سخت را ارائه کردند.

 

نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: استان های معین برای خدمت رسانی در حوزه های درمان، اسکان، تامین غذا و ... مشخص شده است.

 

همچنین، گزارش خدمات اعتاب مقدسه به ویژه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این باره ارائه شد.

 

ارائه گزارش از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نیز اعلام راه اندازی پویش رسانه ای «مسجد؛ کانون مهر علوی» به همت خبرگزاری شبستان نیز در این جلسه انجام شد. مدیر ستاد فهمای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده ارائه کرد.

 

ورود جهادی طلاب و حوزویان برای کمک به زلزله زدگان

 

علاوه بر این، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در این جلسه اعلام کرد: در پی وقوع زلزله سی سخت، طلاب و گروه های جهادی حوزوی حضور میدانی در منطقه داشته و در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان با همه توان هستند.

 

تاکید به اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور به منظور اطلاع رسانی به خانواده بزرگ همکاران خود درباره برگزاری جشنواره «شده‌ام 9 ساله» به همت آستان کریمه اهل بیت(ع) و با مشارکت ستاد فهما و ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش، مربوط به جشن تکلیف دختران 9 ساله از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

دومین دستور این جلسه، برگزاری جلسات دبیران کارگروه ها و نیز کمیته محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت بود و تاکید شد تا در برنامه ریزی های سال 1400، برنامه های این دهه با جدیت و قوت دیده و دنبال شود.

همچنین، با توجه به نامعلوم بودن وضعیت شیوع کرونا و نیز ضرورت محدودیت اجتماعات مردمی مذهبی، مقرر شد تمرکز ستاد بزرگداشت بیشتر روی فضای مجازی و رسانه ها باشد و از ظرفیت هایی همچون ماه مبارک رمضان برای آشنا کردن مردم با سیره و سنت امام رضا(ع) استفاده شود.

 

بنابر اعلام بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، برنامه های این بنیاد برای دهه کرامت تدوین شده و با برگزاری جلسات ستاد، این برنامه ها اعلام و مشارکت ها برای اجرای آنها، جذب می شود.

از این رو، در این جلسه مجازی مقرر شد مجموعه های عضو و کارگروه ها به زودی جلسات خود را برگزار و کارشان را شروع کنند تا با همراهی همه مجموعه ها دهه کرامتی موفقی را پیش رو داشته باشیم.

 

گرامیداشت محسن جعفری؛ شهید مدافع امنیت

 

بنابر این گزارش، یاد و خاطره شهید «محسن جعفری» از شهدای مدافع امنیت که اخیراً در استان سیستان و بلوچستان به دست اشرار به مقام رفیع شهادت نائل شد و برادر نماینده حرم حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ در جلسات ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور نیز بود، در این نشست مجازی گرامی داشته شد.

 

گفتنی است، جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مجازی رئیس ستاد فهمای کشور و نمایندگانی از سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ورزش و جوانان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و نیز برخی مدیران استانی ستاد فهما برگزار شد.

 

پایان پیام/ 9