حمایت مسجد جامع نظام مافی از زلزله‌زدگان سی‌سخت با شعار «هر مسجد، یک خانه»

حمایت مسجد جامع نظام مافی از زلزله‌زدگان سی‌سخت با شعار «هر مسجد، یک خانه»

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسین‌زاده از راه‌اندازی پویش «هر مسجد، یک خانه» از سوی مسجد جامع نظام مافی به منظور حمایت از زلزله‌زدگان سی‌سخت خبر داد و گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی هموطنان در این باره جمع‌آوری می‌شود.

حجت الاسلام «سید محمدتقی حسین زاده»، در گفت و گو  با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از راه اندازی پویش«هر مسجد یک خانه» خبر داد و اظهار کرد: کمک به  زلزله زدگان سی سخت یکی از اقداماتی است که باید توسط مساجد مورد توجه قرار گیرد و مساجد باید به موقوع و به هنگام در این زمینه به میدان آیند.

 

امام جماعت مسجد جامع نظام مافی واقع در جنت آباد جنوبی بیان کرد: مسجد نظام مافی پس از وقوع این زلزله بلافاصله اقدام به راه اندازی پویشی نمود و در حال حاضر کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان  در مسجد در حال جمع آوری است.

 

حجت الاسلام حسین زاده خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که با شعار «هر مسجد، یک خانه»، بتوانیم بازسازی یک خانه را در آن منقطه بر عهده بگیریم و تاکنون کمک های جمع آوری شده در این زمینه 200 میلیون ریال بوده است.

 

وی راه اندازی پویش های رسانه ای همچون پویش «مسجد، کانون مهر علوی» که به همت خبرگزاری شبستان راه اندازی شده است در راستای فرهنگسازی برای جمع آوری کمک های مردمی را اقدام مناسبی در راستای انگیزه بخشی به مردم و اهالی مسجد دانست و گفت: بدون شک راه اندازی پویش های رسانه ای در این راستا موثر خواهد بود،که لازم است در این زمینه متولیان مساجد، به صورت میدانی برای پیوستن به این پویش اطلاع رسانی کند.

 

حجت الاسلام حسین زاده خاطر نشان کرد: در صورتی که اطلاع رسانی و مطالبه گری در این زمینه از سوی متولیان مساجد انجام شود، به طور قطع همه مساجد به میدان می آیند، چراکه در طول سال های گذشته اقدامات بزرگی از سوی مساجد در بحران های مختلف صورت گرفته است.

 

امام جماعت مسجد جامع نظام مافی تاکید کرد: اگر کار برای خداوند باشد، بدون شک خداوند به کار انسان برکت خواهد داد و این کمک به همنوع در صورتی که با نیت یداالهی باشد، بدون شک کارها به درستی انجام می شود.

 

گفتنی است، مسجد جامع نظام مافی از مساجد فعال قبل و در ایام کروناست که طی شیوع کرونا در ایران41 بار طرح‌های خیریه خود را با عنوان «طرح همدلی» اجرا کرده است و اکنون در آستانه اجرای چهل و دومین طرح همدلی خود به مناسبت ایام ولادت حضرت علی(ع) قرار دارد.

 

پایان پیام/ 40