طرح«سروهای صبور» به مناسبت میلاد نور و روز پدر اجرا می شود

طرح«سروهای صبور» به مناسبت میلاد نور و روز پدر اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام ولایتی گفت: «سروهای صبور» طرحی برای شناسایی سالخوردگان بدون فرزند است که این بار به مناسبت میلاد نور و روز پدر به همت بچه های مسجد داودقلی زنجان اجرا می شود.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان و مدیرعامل موسسه خیریه شمیم نرگس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: طرح «سروهای صبور» طرحی نو از سوی مسجد داودقلی زنجان برای شناسایی تعدادی از سالخوردگانی بدون فرزند است.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی گفت: سالخوردگانی که غم نداشتن اولاد و فرزند بر غمِ، مشکلات، پیری و تنهایی‌شان افزوده است و در جامعه‌ی ما به این موضوع کم تر پرداخته شده است.

 

به گفته وی، متاسفانه موضوع نداشتن اولاد برای این عزیزان سنگین و بسیار رنج آور است وقتی می بینند ثمری به عنوان اولاد و فرزند ندارند که میوه دلشان، عصای دستشان، باقیات و صالحات آخرتشان باشد از اینرو غصه می خوردند و کم کم افسرده می شوند.

 

حجت الاسلام ولایتی ادامه داد: فرزند میوه و حاصل عمر هر انسانی است که در دنیا وآخرت مایه عزت و تکیه گاه محکمی می تواند برای پدر ومادر باشد و وقتی افرادی از این نعمت بزرگ و ارزشمند محروم هستند سخت گرفتار مشکلات روحی وعاطفی می شوند؛ بدتر از آن اینکه مردم جامعه آنها را زیاد درک نمی کنند و در پر کردن خلع حضور اولاد در زندگی، این افراد را همراهی نمی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر از این موضوع غفلت شود آثار سوئی در جامعه پدیدار می شود، افزود: دین مبین اسلام سفارش کرده است به برادران وخواهران ایمانی خدمت کنید و این عزیزان مصداق این موضوع است.

 

ولایتی یکی از راه های کمک به این افراد را فرهنگ سازی در جامعه برای قبول کردن سرپرستی کودکان بی سرپرست دانست و گفت: بجای اینکه ما کودکان بی سرپرست را در آسایشگاه ها نگه داریم باید با ترویج فرهنگ سرپرستی، تشویق کنیم که این مهم درجامعه یک ارزش حساب شود یعنی سرپرست شدن و قبول سرپرست ترویج شود و قانون از این موضوع حمایت و شرایط پذیرش آن را سهل کند.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان به اقدامات حمایتی وعاطفی از سالخوردگان  بدون اولاد در زنجان اشاره کرد و گفت: به فضل الهی سعی می کنیم  این عزیزان را با رعایت شرایط روحی آنان شناسایی کنیم و خدماتی را ازجمله رسیدگی معیشتی، درمانی و تهیه ضروریات را ارائه دهیم.

 

مدیرعامل خیریه شمیم نرگس زنجان در ادامه به بخش مهم و حساس این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین نیازهای این افراد نیاز به عاطفه است که باید مورد توجه قرار گیرد و مسجد داودقلی زنجان در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام داده است.

 

به گفته وی، برگزاری جشن تولد برای این افراد، صله رحم با این سالخوردگان در مناسبت های مختلف و فراهم کردن زمینه حضور این افراد در پارک ها و بوستان ها از جمله این تمهیدات است.

 

مدیرعامل خیریه شمیم نرگس زنجان گفت: این کارهای خیر و معرفتی عشق می خواهد و بدون عشق ممکن نیست و عوامل این خیریه صرفا برای رضای خدا، خدمت به همنوعان وعشق به شادی دل های بی قرار این فعالیت ها را دنبال می کنند.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان یادآور شد: این طرح برای همه عزیزان داری شرایط یکسانی است وهیچگونه سلیقه شخصی، سیاسی و اعتقادی دخالتی دراین طرح  ندارد و خواستار همراهی مردم و نهادهای مسئول در مشارکت در این طرح هستیم.

 

به گفته وی، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و مشارکت کنندگان در این طرح می توانند کمک های نقدی خود را برای خرید هدیه به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۰۰۷۶۹ واریز کنند.

 

پایان پیام/ 73