ازدیاد محبان امیرالمومنین(ع) در طرح «فرزندان غدیر»/ هم‌افزایی بچه‌های مسجد و خیران سمت خدا برای درمان ناباروری

ازدیاد محبان امیرالمومنین(ع) در طرح «فرزندان غدیر»/ هم‌افزایی بچه‌های مسجد و خیران سمت خدا برای درمان ناباروری

تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۹
کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) با همکاری خیران سمت خدا اقدام به اجرای طرح «فرزندان غدیر» با هدف ارائه تسهیلات درمان ناباروری زوج‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت کرده است طرحی که به برکت پیوند با نام مولای متقیان(ع) توانسته منشا برکات بسیار شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» در سال های اخیر با همت بچه های مسجد و همکاری و همراهی مستمر خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» مجری طرح های مومنانه همچون توزیع گوشت قربانی میان محرومان و اعزام زائراولی ها به عتبات مقدسه در ایران و عراق بوده است. از جدیدترین طرح های این کانون مسجدی طرح «فرزندان غدیر» به منظور کمک به درمان ناباروری زوج های کم بضاعت و بی بضاعت است. اعلام فراخوان دریافت کمک های مردمی این طرح در آستانه 13 رجب، سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) فرصتی را فراهم آورد تا درباره این طرح و جزئیاتش با حجت الاسلام والمسلمین «زهیر ثباتی مقدم»، مدیر موسسه و کانون «حضرت خدیجه سلام الله علیها» گفت وگویی ترتیب دهیم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «فرزندان غدیر»، اظهار کرد: این طرح از عید غدیر گذشته در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» معرفی و همزمان با ایام محرم حسینی و در شب منتسب به شیرخواره کربلا، حضرت علی‌اصغر(ع) برای کمک به زوج های نابارور ثبت شد.

 

وی درباره چرایی ورود به این موضوع برای اعطای کمک های خیرانه، بیان کرد: حرکت کشور به سمت پیری و تاکیدات جدی مقام معظم رهبری درباره این تهدید در 15 سال گذشته، آسیب های اجتماعی که در پی ناباروری بر خانواده ها تحمیل می شود همچون جدایی، طلاق عاطفی و سرخوردگی های ناشی از آن و نیز  انجام کارهای بر زمین مانده بدون تلاش برای یافتن مقصر، از جمله زمینه های ورود کانون حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به این مسئله بوده است.

 

ثباتی مقدم درباره چرایی پیوند این طرح با مناسبت های علوی همچون عید سعید غدیر و 13 رجب، تاکید کرد: کارهای خیرانه با صبغه الله است که عمق و دامنه می یابد از طرفی ازدیاد نسل شیعه ولو به قدر یک محب امیرمومنان(ع) باعث شد تا این طرح را به نام نامی مولای متقیان علی(ع) گره بزنیم.

 

 

عید غدیر فرصتی مغتنم جهت تبیین اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است - ایرنا

 

 

ثبت نام 45 هزار زوج برای بهره مندی از تسهیلات درمان ناباروری

 

 

سن و مدت ناباروری، ۲ عامل مهم در پیش‌آگهی درمان ناباروری - ایرنا

 

 

مدیر موسسه و کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» با بیان اینکه این طرح درصدد کمک به زوج های نابارور و کم بضاعت و بی بضاعت برای درمان ناباروری است، گفت: 24 ساعت برای ثبت نام متقاضیان زمان اعلام شد که در این مدت 45 هزار زوج برای بهره مندی از کمک های درمان ناباروری ثبت نام کردند. البته با مشورت و راهنمایی پزشکان و هیئت پزشکی همکار با ما، زوج های واجد شرایط برای بهره مندی تسهیلات در مرحله نخست مشخص شدند.

 

وی تصریح کرد: در مرحله نخست بیش از پنج هزار زوج به منظور بهره مندی از کمک ها انتخاب شدند که از اوایل مهرماه با آنها تماس گرفته و ارتباط برقرار کردیم و پرونده آنها با حضور پزشکان و ماماها بررسی شد تا روند درمان و نوع تسهیلات موردنیاز آنها برای ادامه روند درمان مشخص شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با بیان اینکه موضوع درمان برخی از این زوج ها اورژانسی بود، گفت: یعنی نمی شد فرآیند درمان را معطل کرد و از این رو، با سرعت وارد روند درمان شدیم، باقی متقاضیان نیز طبق روال عادی از تسهیلات برای درمان باروری بهره مند می شوند.

 

درمان اورژانسی 200 نفر

 

وی با بیان اینکه البته برخی زوج ها نیز درمان را به دلیل مشکلات معیشتی و خانوادگی و ... نیمه کاره رها کردند که با آنها ارتباط گرفته و خدمات مالی و مشاوره ای به آنها اعطا کردیم، ابراز کرد: جراحی های گروه نخست از موارد درمانی شامل 200 نفر که شرایط شان اورژانسی بودند، انجام شده و اکنون نیمی از آنها باردار بوده و در انتظار تولد فرزندشان هستند.

 

مدیر موسسه و کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» اضافه کرد: متقاضیان کنونی دریافت تسهیلات مربوط به درمان ناباروری یک هزار نفر هستند. البته با توجه به مشکلات معیشتی بخشی از این افراد کمک های بلاعوض دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ فراخوانی برای دریافت کمک های خیرانه و مردمی در اجرای این طرح نداشته ایم، گفت: بعد از اعلام اجرای این طرح در عید غدیر و از طریق برنامه تلویزیونی «سمت خدا» فقط از خیران درخواست شد تا از امتیاز سپرده های بانکی آنها برای اعطای وام به متقاضیان درمان ناباروری استفاده شود و اصل پول آنها در بانک باقی بماند. البته برخی از خیران هم به صورت بلاعوض کمک های درمان ناباروری را اعطا کردند.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم تاکید کرد: این نخستین بار است که در آستانه سالروز ولادت امیرالمومنین امام علی(ع) برای جذب کمک های مردمی در این باره فراخوان علام می شود چراکه هنوز چهار هزار زوج برای بهره مندی از تسهیلات درمانی باقی مانده اند که برای هر یک حداقل 10 میلیون تومان نیاز است هر چند که بعضا پروسه درمانی آنها بین 50 تا 60 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

 

همراهی با زوج ها تا زمان تولد نوزاد

 

 

حجه الاسلام لقمانی | بهشت بینش

 

 

وی در ادامه گفت: بعضی از بارداری هایی که در پی درمان ناباروری رخ داد، هزینه های بسیار دارد مثل نیاز به برخی جراحی ها در حین بارداری و نیز داروهایی که باید استفاده شود، از این رو، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها و بچه های مسجد تا مرحله زایمان همراه این زوج ها هستند.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم در ادامه بیان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار زوج در انتظار دریافت تسهیلات اعطایی برای درمان ناباروری هستند، که همت والای خیران در اجرا و استمرار طرح «فرزندان غدیر» می تواند به ولادت فرزندی از محبین امیرالمومنین علیه السلام منجر شود.

 

وی درباره شیوه مشارکت خیران در طرح «فرزندان غدیر» بیان کرد: هزینه درمان برای هر زوج حدود 10 میلیون تومان است که علاقمندان برای مشارکت‌ بلاعوض در این کار خداپسندانه می توانند از طریق واریز به شماره کارت : ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۶۴۰۱۰، یا شماره حساب ۲۳۱۰۳۵۳۰۵۴، یا شماره شبای ۸۲۰۱ ۸۰۰۰ ۰۰۰۰ ۰۰۲۳ ۱۰۳۵ ۳۰۵۴ به نام حضرت خدیجه علیهاالسلام اقدام کرده و بعد از واریز به شماره ۰۹۱۲۷۵۲۲۶۹۰ پیامک زده و قید کنند مربوط به فرزندان غدیر.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با بیان اینکه این طرح به یاری خدا و همراهی خیران ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: 40 هزار زوج دیگر در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که آنها را نیز در ادامه و مراحل بعدی تحت پوشش تسهیلات قرار می دهیم.

 

پایان پیام/ 9