طرح «هر مسجد یک حقوقدان» این بار در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» این بار در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۹
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هدف فارغ شدن از پروسه‌های دست و پاگیر اداری و قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دومین نشست مشاوره حقوقی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 

«حمید نادریان» در زمینه این طرح گفت: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی شروع به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» کردیم تا مردمی که مشکلات و معضلات قضایی دارند به این کارگروه مراجعه کنند و روند حل مشکلات‌شان تسریع یابد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: تا قبل از شیوع کرونا حدود ۴۰ کارگاه مشاوره در مساجد سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردیم، ولی با شیوع ویروس کرونا و تکلیف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه این جلسات لغو شدند و بعد از شیوع کرونا نخستین نشست به مناسبت ۲۲ بهمن ماه برگزار شد و این دومین جلسه ما بعد از شیوع کروناست.

وی در ادامه، یادآور شد: یک تفاهم نامه بین بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان امضا شد، این تفاهم نامه دارای ۲۲ هدف اصلی است که یکی از اصلی‌ترین اهداف این تفاهم نامه و این جلسات فارغ شدن بسیاری از پروسه‌های دست و پاگیر اداری و قضایی است.

نادری گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی این است، افرادی که هنوز درگیر پروسه قضایی و روند رسیدگی به پرونده نشده‌اند، مشاوره صحیح قضایی به آن‌ها اعطا می‌شود تا اگر نیاز و ضرورتی به طرح پرونده نبود، وارد پروسه‌ قضایی نشوند.
 

 
 

پایان پیام/ 82