پویایی کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان در طرح ایران قوی

پویایی کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان در طرح ایران قوی

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کانون شهید بهشتی مسجد میرزااحمد زنجان با ثبت فعالیت های خود در طرح ایران قوی، جایگاه خوبی در بین کانون های مساجد استان زنجان دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجدآقا میرزااحمد معروف به مسجد دباغ ها توسط صنف دباغ ها که در قسمت خیابان سعدی جنوبی توحید(پایین امامزاده سید ابراهیم(ع)) مرکزیت شغلی داشتند در سال 1338 قمری مطابق با 1297 شمسی ساخته شده است.

 

این مسجد یکی از مساجد پررونق شهر زنجان به شمار می آید که نمازهای یومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن اقامه می شود.

 

مسجد آقامیرزااحمد زنجان دارای کتابخانه ای با 8 هزار جلد کتاب است و سالن مطالعه و کلاس های آموزشی آن مجهز شده است.

 

پیش از شیوع ویروس کرونا کلاس های قرآن ویژه برادران و خواهران در رشته های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید در تمام رده های سنی به صورت حضوری برگزار می شد ولی در حال حاضر بیشتر این کلاس ها در فضای مجازی دنبال می شود.

مسجد آقامیرزااحمد دارای سایت اینترنتی برای استفاده جوانان مسجد است؛ در این مسجد صندوق خیریه امداد اهل البیت(علیه السلام) به منظور دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان راه اندازی شده است که در طول سال ارزاق ومایحتاج خانوارهادر بین افراد تحت پوشش این صندوق توزیع می شود.

 

یک باب ازمغازه  مسجد به صورت تجاری درقالب فروشگاه انتشارات و لوازم التحریر اختصاص یافته است و مسجد دارای سالن و اتاق ورزشی مجهز به فوتبال دستی، تنیس روی میز و دارت است.

مدیرمسوول کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی در خصوص فعالیت های این کانون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: 15 سال از تاسیس این کانون سپری شده و در مجموع 304 نفر عضو کانون هستند.

 

علی محمودی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی هرگونه تجمع در مساجد، بچه های مساجد استان زنجان با اقداماتی همچون توزیع بسته های بهداشتی و اقلام غذایی در بین مردم این بار در صف اول نبرد با این ویروس قرار گرفته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این روزهایی کرونا بچه های کانون شهید بهشتی این مسجد به فرمان رهبری لبیک گفته و با جمع آوری کمک های مردمی و تهیه بسته های غذایی در رزمایش کمک مومنانه پیشتاز هستند.

به گفته محمودی، از محل کمک های جمع آوری شده حواله خرید کفش، شلوار و پیراهن برای کودکان خانواده های تحت پوشش توزیع گردید.

 

وی همچنین به فعالیت های ساماندهی شده این کانون در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: فعالیت های این کانون در محورهای متعددی ثبت شده و اعضای کانون در هریک از این محورها حضور فعالی داشتند.

مدیر مسئول کانون شهید بهشتی مسجد آقامیرزااحمد ادامه داد: فعالیت های ثبت شده کانون در محور هنری شامل دوره های عکاسی، قصه گویی، محور آموزش و توانمند سازی شامل آموزش های رایانه ای، درسی، تقویتی، زبان های خارجی، آموزش نجوم، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی، محور فعالیت های اجتماعی شامل سبک زندگی، اردویی و گردشگری و مقابله با آسیب های اجتماعی، محور قرآن و عترت شامل حفظ وروانخوانی قرآن کریم، محور ورزش و سلامت دوره های شنا و پیاده روی، محور شبکه سازی و فضای مجازی شامل دوره های تشکیلاتی و کادرسازی، ارائه خدمات رایانه ای، شناسایی و تشکیل هسته های هنری است.

پایان پیام/ 73