کانون هاي فهما بازوان ائمه جماعات در عرصه فعاليت مسجدي به شمار مي‌آيند

کانون های فهما بازوان ائمه جماعات در عرصه فعالیت مسجدی به شمار می‌آیند

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمدي، در ديدار با مدير ستاد فهما استان چهار محال و بختياري، ضمن تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته در عرصه مسجد گفت: کانون‌هاي فهما بازوان مطمئن ائمه جماعات در عرصه فعاليت مسجدي به شمار مي‌آيند.

حجت الاسلام محمدی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری درآستانه 18 اسفند ماه سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه شروع هر فعالیت فرهنگی و هنری باید از مبداء مساجد صورت پذیرد، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان فعال و مطمئن برای ائمه جماعات و ظرفیتی مناسب برای فعالیت در مساجد شهرها و روستاهای کشور هستند.

 

امام جمعه شهر وردنجان افزود: در سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بایستی به سمت اتحاد و انسجام بیشتر بین مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد حرکت کنیم که این گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

  

وی در پاسخ به این سوال که برای پویایی بیشتر و بهتر کانون های فرهنگی هنری مساجد چه پیشنهادی دارید، گفت: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد پشتوانه ای محکم و قوی برای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد هستند می توانند با جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد و محول نمودن مسئولیت به آن ها و محورقراردادن مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت در محلات، شهرها و روستاها باعث پویایی بیشتر کانون ها شده و  بیش از پیش در انجام فعالیت ها مثمرثمر واقع شوند.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با نصب العین قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری به یک فهم مشترک در فعالیت در مساجد برسند و تعامل خود را با امام جماعت مسجد و هیات امنا بیش تر کرده و اختلاف نظرها را تا حدممکن کمتر کرده، تا برای فعالیت در مساجد موفقیت بیشتری حاصل کنند.

 

امام جمعه شهر وردنجان در پایان گفتگو خواستار الگوسازی کانون های موفق در استان شد و افزود: ائمه جمعه و جماعات، هیات امناء مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با معرفی کانون های فرهنگی هنری فعال در هر شهر و روستا نسبت به تشویق مادی و معنوی آن ها و الگوسازی این کانون ها برای دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.