انعکاس فعالیت های کانون فاطمه ها در نشریه ای انگلیسی زبان

انعکاس فعالیت های کانون فاطمه ها در نشریه ای انگلیسی زبان

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
فرزاد میرشکاری گفت: به تازگی مقاله ای تحت عنوان «داستان تحول یک کتابخانه روستایی در ایران بر آموزش غیر رسمی کودکان و زندگی مردم» در مورد کتابخانه کانون فاطمه ها دهکهان در یکی از نشریات معتبر انگلیسی زبان چاپ شده است.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به تازگی مقاله ای تحت عنوان «داستان تحول یک کتابخانه روستایی در ایران بر آموزش غیر رسمی کودکان و زندگی مردم» در مورد کتابخانه کانون فاطمه ها دهکهان در یکی از نشریات معتبر انگلیسی زبان چاپ شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این مقاله کار پژوهشی از حمید خواجه دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان است که با همکاری اساتید خود، آن را نوشته است و در این مقاله به نقش کتابخانه فاطمه ها بر آموزش غیر رسمی کودکان و زندگی اهالی روستای دهکهان و نوع این آموزش ها اشاره کرده است.


وی بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی کتابخانه و کانون فرهنگی هنری فاطمه ها علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری دوره های آموزش غیر رسمی است.


میرشکاری اضافه کرد: در این دوره ها که به صورت مجازی برگزار می شوند تاکنون در زمینه صنایع دستی همچون گلدوزی، حصیر بافی، خوس بافی، زبان انگلیسی، ریاضی، مشاوره و فلسفه خدماتی ارائه شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ابراز کرد: برای برگزاری دوره های آموزشی غیر رسمی از ظرفیت اعضای کتابخانه فاطمه ها استفاده شده و به همین منظور هر یک از اعضاء که در زمینه ای مهارت داشته سعی کرده آن مهارت را به سایرین نیز آموزش دهد.


وی اظهار کرد: ما معتقدیم که آموزش تنها مختص دانشگاه و مدرسه نیست بلکه هر فرد علاقمندی در هر زمان و مکانی می تواند آموزش ببیند پس ما فعالیت های کانون و کتابخانه فاطمه ها را به سمت آموزش های آزاد و غیر رسمی بردیم.


میرشکاری ادامه داد: از آنجایی که آموزش های ما غیر رسمی بوده و به شرکت کنندگان نیز مدرک داده نمی شود بنابراین موضوع آموزش ها را به صورت آزاد انتخاب می کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان تاکید کرد: یکی از تاثیرات مثبت این دوره های آموزشی، مهارت آموزی و کارآفرینی بانوان روستا بوده تا جایی که صنایع دستی تولیدی این بانوان به سراسر کشور ارسال می شود.


وی بیان کرد: نکته قابل توجه و تامل در برگزاری دوره های آموزش غیر رسمی کتابخانه فاطمه ها، رعایت اصول و قوانین مرتبط با آموزشگاه های غیر رسمی است که شاید همین امر موجب شده تا یکی از نشریات معتبر خارجی اقدام به چاپ مقاله «داستان تحول یک کتابخانه روستایی در ایران بر آموزش غیر رسمی کودکان و زندگی مردم» کند.


میرشکاری عنوان کرد: یکی از اقدامات کانون و کتابخانه فاطمه ها در طول چند سال اخیر حمایت از ۶ کتابخانه روستایی بوده که بر همین اساس تجهیزاتی همچون قفسه، میز، صندلی و کتاب در اختیار این کتابخانه ها قرار داده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ابراز کرد: کتابخانه فاطمه ها همواره مورد لطف دوستداران کتاب و کتابخوانی در بسیاری از نقاط کشور بوده و در همین راستا هر ساله تجهیزات به همراه کتاب برای ما ارسال می شد که ما تصمیم گرفتیم بخشی از این تجهیزات را در اختیار کتابخانه های مناطق محروم قرار دهیم.


وی اضافه کرد: بر همین اساس با کمک کتابخانه فاطمه ها، ۲ کتابخانه در شهرستان کهنوج، یک کتابخانه در بخش جازموریان، یک کتابخانه در سیستان و بلوچستان و ۲ کتابخانه نیز در فهرج بم تجهیز شده اند.


میرشکاری یادآور شد: بخشی از دوره های آموزش غیر رسمی کتابخانه فاطمه ها همچون فلسفه، زبان انگلیسی و مشاوره با تدریس داوطلبانه تعدادی از اساتید دانشگاه های کشور برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان در خاتمه گفت: در همین جا لازم می دانم از حامیان کتابخانه فاطمه ها، از اساتید دانشگاه هایی که ما را در برگزاری دوره های آموزش غیر رسمی یاری کرده و نیز از خواجه نویسنده مقاله «داستان تحول یک کتابخانه روستایی در ایران بر آموزش غیر رسمی کودکان و زندگی  مردم» تشکر کنم.

پایان پیام/ 586