کانون های مساجد فارس، میزبان عزادارن حضرت شاهچراغ (ع) هستند

کانون های مساجد فارس، میزبان عزادارن حضرت شاهچراغ (ع) هستند

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: کانون های مساجد فارس، میزبان عزادارن حضرت شاهچراغ (ع) هستند، این برنامه های فرهنگی مذهبی به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی شب گذشته در مساجد سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) (ع) به میزبانی کانون های مساجد فارس در حال برگزاری است، این برنامه های فرهنگی مذهبی به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شب گذشته در مساجد سراسر استان برگزار شد و این برنامه ها، امشب هم ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ (ع) ولی نعمت مردم فارس و شیراز به حساب می آیند، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اجرای برنامه های عزاداری، فرهنگی و مذهبی این روز را گرامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی کانون ها هم در این ایام اقدام به توزیع بسته های معیشتی کرده و ثواب آن را به روح حضرت شاهچراغ (ع) هدیه کردند، تاکید کرد: طرح «تلاوت نور» از طرح هایی است که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می شود و در کانون های مساجد در این ایام ثواب اجرای این طرح را به حضرت شاهچراغ (ع) هدیه کردند.

حجت الاسلام امیدی گفت: در شهر شیراز کانون فرهنگی هنری «امین ولایت» در مسجد «احمد بن موسی (ع)» بلوار گلستان مستقر است و به فعالیت های فرهنگی می پردازد، این کانون تنها کانونی است که در سطح استان فارس نام مرتبط با حضرت شاهچراغ (ع) دارد.

پایان پیام/ 130