منتخبین مسابقه نقاشی «آیات» به مناسبت سالروز تشکیل کانون های مساجد تجلیل می شوند

منتخبین مسابقه نقاشی «آیات» به مناسبت سالروز تشکیل کانون های مساجد تجلیل می شوند

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه بیش از ۱۰۰اثر به دبیرخانه مجازی مسابقه نقاشی «آیات» ویژه فعالان مسجدی مازندران رسید، گفت:برترین های این مسابقه فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل کانون های مساجد تجلیل می شوند.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به اقبال عمومی کوکدکان و نوجوانان استان مازندران از مسابقه نقاشی «آیات» که با محوریت چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: بیش از یکصد نفر در این مسابقه شرکت کردند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به ماندن در خانه و پرهیز از حضور در اجتماعات را مهمترین هدف برگزاری این مسابقه مجازی اعلام کرد و افزود: دانش آموزان مازندرانی نقاشی هایی با موضوع های تلاوت قرآن و نماز، مسجد و گام دوم انقلاب، همیاری و همدلی (کمک به دیگران)، مسجد و پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد و کمک مومنانه، رعایت بهداشت و مهار کرونا، حضرت زهرا(س) و ولایت مداری، مسجد و تجدید بیعت با ولایت را از طریق شبکه اجتماعی به دبیرخانه مجازی این مسابقه ارسال کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا، «فاطمه قاسمی ملکشاه» ۱۱ ساله از کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل، «ستایش حسینی»۱۴ساله از کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل، «فاطمه گلی» ۱۵ ساله از کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل،  «نازنین زهرا نعمتی قرا» ۱۱ ساله از کانون فرهنگی هنری مهدیه قراخیل قائم شهر، «فاطمه زهرا حبیب زاده» ۱۵  ساله از کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل، «ضحی سادات سارونه» 7ساله از کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر( ع) بابلسر و «یمنا گلچین»۹  ساله  از کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر( ع) شهرک فرهنگیان ساری را منتخبین مسابقه نقاشی«آیات» اعلام کرد.

 

وی به 18اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: برترین های این مسابقه فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل این کانون ها در جوار مساجد تجلیل می شوند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه «من سفارش می كنیم كانون های مساجد را فراموش نكنید و مطابق نیاز جوانان، برنامه داشته باشیم» خاطرنشان كرد: اگر ما مطابق با نیاز کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد برنامه ساز نباشیم بدون شك حضور مستمر در مسجد محقق نمی شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در گذشته و قبل از شیوع کرونا پاتوق گروه های مختلف سنی بودند و دانش آموزان از برنامه های علمی، آموزشی، دینی، ورزشی و... این کانون ها بهره می گرفتند، افزود: همچنین بیشترین عضو کتابخانه های مساجد استان را همین دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند تشکیل می دهند. امید است به زودی با مهار کرونا شاهد حضور گسترده کودکان و نوجوانان و جوانان در مساجد باشیم.

پایان پیام/ 286