شهادت نصیب افرادی می شود که نیت خالصانه و پاک داشته باشند

شهادت نصیب افرادی می شود که نیت خالصانه و پاک داشته باشند

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سهرابی گفت: شهادت نصیب هر کسی نمی شود، مگر اینکه نیت خالصانه و پاک داشته باشند، مطمئنم مقام شهدا والاست و در بهشت ابدی جایگاه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 12 اسفند) در جلسه «سه شنبه های تکریم» استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور خانواده شهید «علی اکبر فرّار» شهرستان خرامه برگزار شد، گفت: امروز سعادت یار ما بود که چهره مبارک خانواده شهید را ببینیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که مشتاق بودم که به صورت حضوری به خدمت برسم و دست بوس خانواده شهدا باشم اما وضعیت کرونایی باعث شد تا به صورت مجازی عرض سلام به خانواده شهید داشته باشم و امیدوارم اگر بیماری رخت بربندد، به طور حتم به صورت حضوری خدمت خانواده شهدا برسم و از نزدیک دست بوس آنان باشم، تاکید کرد: این شهید جان شیرین خود را فدای مام میهن کرد که رفاه، آرامس و آسایش نصیب ایران شود.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، شهدا از جایگاهی عظیمی در جوار خداوند متعال برخوردارند و مسئولین وظیفه دارند خدمت خانواده شهدا برسند و از رهنمود آنان به عنوان نقشه راه برای فعالیت های کاری خود، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین نیکی شهادت در راه خدا است و جای شکر دارد که چنین فرزندانی را در کشور داشتیم که برای جهاد در راه خدا درنگ نمی کردند، یادآور شد: امروز خانواده معزز شهدا گوهرهایی هستند که حضور دارند و راه شهدا را ادامه می دهند.

سهرابی با تاکید بر اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی شود، مگر اینکه نیت خالصانه و پاک داشته باشند، مطمئنم مقام شهدا والاست و در بهشت ابدی جایگاه دارند، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا سبب آرامش خاطر مسئولین می شود، چرا که خانواده شهدا با سختی ها و فدای فرزندان خود، سبب ایجاد عزت این کشور در میان سایر کشورها شدند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در راه درست در مسیر بالندگی ایران اسلامی گام برداریم، افزود: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شد و شخص وزیر هم در راستای اجرای خوب این طرح تاکید فراوان دارد.

خاطر نشان می شود، در این مراسم والدین شهید «علی اکبر فرّار» هم به بیان خاطرات و قرائت وصیت نامه این شهید 17 ساله پرداختند، شهید «علی اکبر فرّار» در تاریخ سوم شهریور 1345 بدنیا آمد و در عملیات های «فتح المبین»، «رمضان» و «والفجر مقدماتی» حضور داشت که در نهایت در منطقه عملیاتی «زبیدات» عراق در عملیات «والفجر مقدماتی»، در تاریخ هفتم شهریور ماه 1362 به درجه عظیم شهادت نائل آمد، راهش پر روهرو باد.

پایان پیام/ 130