آغاز مرحله نیمه نهاییِ داوری طرح ملی «ایران قوی»/ راهیابی ۳۵۲۴ کانون مسجدی به نیمه‌نهایی این طرح

آغاز مرحله نیمه نهاییِ داوری طرح ملی «ایران قوی»/ راهیابی ۳۵۲۴ کانون مسجدی به نیمه‌نهایی این طرح

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سعادتی با اعلام آغاز مرحله نیمه نهاییِ داوری طرح ملی «ایران قوی» از ۱۳ اسفندماه، گفت: داوری نهایی آثار منتخب روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه انجام می‌شوند تا ۱۲۰ کانون برتر این طرح و نیز آثار برتر معرفی و تقدیر شوند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از آغاز مرحله نیمه نهاییِ داوری طرح ملی «ایران قوی» خبر داد و اظهار کرد: داوری آثار در این مرحله از امروز (چهارشنبه، 13 اسفند ماه) آغاز شده و تا جمعه، 15 اسفند ادامه دارد، داوری آثار و فعالیت بچه های مسجد در مرحله فینال این طرح نیز در روزهای 17 و 18 اسفند ماه انجام می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور درباره میزان آثار دریافتی در رواق های شبستان هنر طرح ملی «ایران قوی»، بیان کرد: شبستان هنر متشکل از پنج رواق فیلم، نمایش، سرود، ترنج و قلم است که میزان مشارکت بچه های مسجد در هر یک از آنها به تناسب شرایط کرونایی و مجازی برگزار شدن طرح مطلوب بوده است.

 

وی ادامه داد: در رواق فیلم 429 اثر تولیدی کانون ها ثبت و ارسال شده است که با رویکرد کیفی سازی مدنظر ستاد فهما، همگی دارای چارچوب و آماده ارائه هستند؛ در بخش ایده های فیلمی نیز 420 ایده و طرح ثبت شد که 93 ایده با توجه به اولویت ها و شاخص های تعیین شده به مرحله نیمه نهایی راه یافته اند و از بین آنها 10 تا 12 اثر به مرحله فینال راه می یابد.

 

سعادتی با بیان اینکه رواق سرود طرح ملی ایران وقی در دو بخش آثار تولیدی و آثار تقلیدی فعال بود، گفت: در بخش تولیدی نزدیک به 500 اثر و در بخش تقلیدی 1289 اثر در سامانه ثبت شده است که جمعاً حدود 1789 اثر می شود. در نهایت 43 اثر به داوری مرحله نیمه نهایی به تناسب شاخصه های مشخص شده راه یافته اند که از بین آنها 10 اثر برای داوری نهایی انتخاب می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تاکید کرد: در رواق نمایش 658 اثر به ثبت رسیده است که از این میان، 48 اثر مجوز حضور در داوری نیمه نهایی را یافته اند. در رواق قلم و بخش ادبیات و تولید شعر و داستان نیز 2441 اثر ثبت شده است که از این میان حدود 47 اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافته اند و نهایتاً 10 اثر به داوری های نهایی گذاشته می شوند.

 

وی درباره میزان مشارکت بچه های مسجد در رواق ترنج نیز بیان کرد: در رواق ترنج حدود 4060 اثر از سوی کانون ها به ثبت رسیده که حدود 63 اثر به مرحله فینال راه یافته اند. علاوه بر رواق ها، دو رشته هم جزء برنامه های ستاد فهما ذیل این طرح بود که البته از سال گذشته دنبال شده است، یعنی سوگواره «سردار آسمانی» شامل بخش های شعر، دلنوشته، قطعات ادبی، فیلم موبایلی و عکس که در این رشته 6929 اثر داوری و آثار هر یک از محورهای تعیین شده نیز در رواق مربوطه ارزشیابی شده است مثل فیلم در رواق فیلم، دلنوشته در رواق قلم و ... .

 

برگزاری سعادتی با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی «روح مقاومت» ابراز کرد: بیش از 11 هزار اثر به این رویداد ارسال شده که که این آثار نیز در رواق های مربوطه ارزشیابی و داوری می شوند تا برترین های آن مشخص و معرفی شوند.

 

وی تاکید کرد: ارزیابی فعالیت ها و معرفی کانون های برتر محدود به ثبت اثر نمی شود بلکه سایر فعالیت های مرتبط با رواق و حتی خلاقیت‌ها و طرح های ابتکاری، امتیاز کل کانون در ایران قوی، و در فعالیت های عمومی و بخش ساماندهی، کیفیت مستندات ارسالی و گزارهای تکمیلی و ... از جمله شاخص هایی است که در انتخاب کانون های برتر در هر یک از رواق ها موثر است.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵۵۳۷ کانون که در طرح ملی ایران قوی مشارکت داشتند، تعداد ۳۵۲۴ کانون بر اساس شاخص‌های اعلام شده در سامانه و میزان فعالیت در محورهای چهل‌گانه ذیل رواق ها و هشت محور مشخص شده در حوزه ساماندهی  به مرحله داوری اولیه راه یافتند که توسط کمیته انتخاب و ارزیابی از این تعداد ۳۵۹ کانون به مرحله داوری نهایی راه یافتند و نهایتا از این تعداد ۱۲۰ کانون برتر در طرح ملی ایران قوی در قالب رواق های دوازده گانه معرفی و تقدیر می شوند.

 

پایان پیام/ 9