۱۸ اسفند، پیوند جوانان با مساجد/ فهما؛ توانمندی کانون های مساجد را به منصه ظهور گذشته است

۱۸ اسفند، پیوند جوانان با مساجد/ فهما؛ توانمندی کانون های مساجد را به منصه ظهور گذشته است

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
به گفته اسلامی، با راه اندازی سامانه فهما، توانمندی و استعدادهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور به منصه ظهور گذاشته شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد و با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاسیس شد.

 

اکبر اسلامی با اشاره به اینکه پیشتر کانون های فرهنگی و هنری براساس توانمندی خود فعالیت می کرد و این فعالیت ها منسجم نبود، ادامه داد: با راه اندازی سامانه فهما فعالیت ها و برنامه های مربوط به کانون های فرهنگی و هنری منسجم شد و بایستی این اقدام ستاد را به فال نیک گرفت.

 

وی با یادآوری اینکه با راه اندازی این سامانه توانمندی ها کانون ها به منصه ظهور گذاشته شد، گفت: اجرای طرح های مختلف در بستر این سامانه زمینه رقابت سالم و انگیزه ای برای فعالیت بچه های مسجد ایجاد کرده است.

 

اسلامی با یادآوری اینکه قبل از راه اندازی این سامانه کانون های فرهنگی و هنری از فعالیت های یکدیگر بی اطلاع بودند، تصریح کرد: این سامانه زمینه ای را فراهم کرد تا بچه های مسجدی از فعالیت دیگر کانون ها و مساجد در سایر استان ها مطلع شوند و همین انگیزه رقابت سالم بین کانون ها را تقویت می کند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای زنجان یکی دیگر از مزایای سامانه فهما را نظارت بر فعالیت کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: این سامانه موجب قوت قلب بچه های مسجد شده است چون می دانند که فعالیت آن ها در هر گوشه ای از کشور به چشم می آید.

 

وی در ادامه به فعالیت های این کانون در استان زنجان خدمات ثبت شده در سامانه فهما اشاره کرد و گفت: در این کانون 200 عضو برادر و 183 عضو خواهر فعالیت می کنند و به جرات می توان گفت در این کانون تک قطبی کردن اعضا کنار گذاشته شده است و تمام اعضا برای افزایش بازدهی فعالیت های مسجد تلاش می کنند؛ چرا که بین اصحاب مسجد هم افزایی وجود دارد.

 

اسلامی با یادآوری اینکه بچه های مسجد اجازه ندادند تا چراغ مسجد حتی در روزهای کرونایی نیز خاموش شود، گفت: فعالیت ها و برنامه های مسجد در روزهای کرونایی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به قوت خود باقی ماند.

 

به گفته وی، با شیوع ویروس کرونا، دوخت ماسک در مسجد توسط بچه های مسجد آغاز شد و اعضا در کارهایی همچون ضدعفونی معابر و خیابان ها، تهیه جهیزیه، تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی پیشگام بودند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای زنجان ادامه داد: یکی از اقدامات درخور تحسین این مسجد اعطای تسهیلات کارگشایی در قالب وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی بود که در پی تفاهم نامه ای که با بانک رسالت در زنجان منعقد شده است این تسهیلات در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 80 مورد تسهیلات کارگشایی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است که این تعداد در اسفندماه امسال 24 فقره بوده است.

 

اسلامی یکی دیگر از اقدامات ارزشمند کانون شهدای هسته ای زنجان را انعقاد تفاهم نامه با مرکز آموزش فنی و حرفه ای زنجان خواند و گفت: از آنجائیکه مرکز دیجیتال مسجد زیر نظر کانون فعالیت می کند، این مرکز به عنوان آموزشگاه سیار فنی و حرفه ای عمل کرده و با جذب هنرجو از اساتید فنی و حرفه ای برای آموزش های کلاس های مجازی بهره مند خواهند شد.

 

اقدامات خیرخواهانه این مسجد با همکاری مرکز نیکوکاری شهید محسن حججی، پایگاه بسیج انصارالمهدی (عج) طاهره، کانون خدمت رضوی باب الرضا(ع)، کانون فرهنگی شهدای هسته ای و مرکز نیکوکاری شهید حججی کوی فرهنگ انجام می شود.

 

پایان پیام/ 73