عملکرد درخشان روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد فهما ظرفيتي ماندگار در آيينه فعاليت‌هاي مسجدي است

عملکرد درخشان روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد فهما ظرفیتی ماندگار در آیینه فعالیت‌های مسجدی است

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
اميرزاده ضمن تقدير از فعاليت‌هاي روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد فهما گفت: اين عملکرد درخشان ظرفيتي ماندگار در آيينه فعاليت‌هاي مسجدي محسوب مي‌شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست مشترک «همایون امیرزاده» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «نرگس نیازی» مدیر روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای ستاد فهما ظهر سه‌شنبه 12 اسفند در محل این وزارتخانه برگزار شد.


امیرزاده در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه همکاری و ارتباط میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در این دوره قابل توجه و تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: امروز کانون‌های مساجد با هدف‌گذاری و اجرای سیاست‌های دقیق به جایگاه خوبی رسیده‌اند و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌ها در عرصه مسجد در سطح جامعه نقش آفرینی می‌کنند.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه ستاد فهما در عرصه‌های مختلف از جمله روابط عمومی عملکرد قابل تقدیری داشته است، افزود: این مهم به ویژه با راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد تبلور بیشتری یافت چراکه منجر به انسجام و ارایه فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد در بستر فضای مجازی شد تا از این رهگذر حرکت خودجوش و مردمی کانون‌ها بیش از پیش در دسترس اهل مسجد قرار گیرد.


وی ادامه داد: امروز مجموعه کانون‌های مساجد پایگاهی برای فعالیت های حوزه دین و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی به شمار می روند و از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب می آیند.


امیرزاده با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی (فهما) و تولید محتوای تخصصی مرتبط با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این پایگاه یک مرجع به شمار می رود که امکان رصد و سنجش فعالیت‌های کانون های مساجد را فراهم کرده است؛ اساسا بارگذاری مجموعه فعالیت‌های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه بر اساس توانمندی و شرایط خاصی که هر کانون دارد، منجر به شکل گیری فعالیت گسترده در فضای مجازی شده و افق روشنی را کلید زد که قطعا از این دستاوردها می توان برای آیندگان بهره جست.


وی با اشاره به اینکه امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عدالت فرهنگی نزدیک شده‌اند، افزود: شاهد آن هستیم که دغدغه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای تصدی خود به عنوان وزیرمبنی بر تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی داشت به یُمن فعالیت‌های ستاد فهما محقق شده است و اقدامات قابل تقدیری در عرصه تولید محتوای فرهنگی به منصه ظهور رسیده است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اقدامات و فعالیت‌های ستاد فهما قابل دفاع بوده و پشتوانه خوبی برای تولیدات فرهنگی مبنی بر ارزش‌های اسلامی به شمار می رود، ضمن اینکه نکته حائز اهمیت آن است که همه این فعالیت ها در بستر فنی و فضای مجازی محقق شد.


همچنین در بخش دیگری از این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی طی سخنانی اظهار کرد: روابط عمومی آیینه تمام‌نمای فعالیت‌های یک مجموعه است، با توجه به این مهم در روابط عمومی ستاد فهما با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، تلاش کردیم از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق و گسترش فعالیت های مسجدی از منظر عرصه رسانه و روابط عمومی بهره مند شویم.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مستندنگاری، تولیدات محتوایی بچه‌های مسجد، فعالیت‌های گسترده روابط عمومی‌های استانی، تولیدات فرهنگی متعدد در قالب فیلم و نماهنگ و عرضه به سازمان‌ها و نهادهای مختلف، ایجاد فضای ابری به منظور ثبت فعالیت‌های روابط عمومی‌های استانی در بستر فضای مجازی، تهیه گزارش 1200 روزه از فعالیت‌های ستاد فهما، راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی (فهما) علاوه بر فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجزا در 34 نمایندگی استانی ستاد فهما در سایت وزارتخانه، از جمله اقداماتی است که تاکنون در سطح روابط عمومی و امور بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور محقق شده است.


حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پایگاه اطلاع رسانی فهما از زمان راه اندازی یعنی اردیبهشت سال جاری تعداد 4880خبر در قالب های مختلف(اعم از گزارش، مصاحبه، خبر کوتاه) تولید کرده است، همچنین سایت ستاد فهما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امسال 1187خبر تولید کرد که رقم قابل توجهی است، نکته دیگر آنکه با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد این ظرفیت برای کانون‌ها فراهم شد تا اخبار فعالیت‌های خود را در بستر اختصاصی که در فضای مجازی برای این منظور طراحی شده بود منتشر کنند که در این عرصه تاکنون 43 هزار خبر در سامانه به ثبت رسیده است.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به سامانه بچه‌های مسجد گفت: این سامانه متشکل از اطلاعات 25 هزار و 600 کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور است. از این میان با توجه به اینکه پنل کاربری در اختیار مدیر کانون قرار دارد به طور میانگین 80 اثر شامل عکس نوشت و محتوا به صورت روزانه و ذیل طرح ملی ایران قوی در سامانه ثبت می شود.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ارتباطات گسترده و تعامل با رسانه ملی، رسانه های مکتوب و خبرگزاری‌ها را از دیگر اقدامات موفق این مجموعه دانست و افزود: معرفی کانون های برتر در برنامه های پر بیننده نظیر «فرمول یک»، «صبح بخیر ایران»، «سیمای خانواده» از رسانه ملی اتفاق مبارکی که در این دوره به وقوع پیوست.


وی تعامل و ارتباط با رسانه‌های مختلف به منظوربازتاب فعالیت‌های مختلف ستاد فهما از جمله طرح ملی سه شنبه های تکریم، دهه کرامت، دهه فجر، طرح ملی ایران قوی را از دیگر اقدامات مرکز روابط عمومی و امور بین الملل ستاد فهما به منظور توسعه و معرفی فعالیت های این مجموعه در عرصه رسانه ها خواند و تصریح کرد: بهره مندی از ظرفیت‌های بین المللی در ایام مختلف به ویژه دهه کرامت و برگزاری وبینارهای متعدد به زبان اصلی، برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، برگزاری رویداد بین المللی روح مقاومت، پویش بین المللی پیامبر رحمت(ص)، مواکب الاتحاد، از دیگر فعالیت هایی است که در این ایام محقق شده است.


حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در پایان ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های ستاد فهما منجر به گسترش فعالیت های مسجدی با نگاه جدید و متناسب با نیازهای نسل جوان شود.


گفتنی است در پایان این دیدار «روایت فهما؛ مستندنگاری 1200 روز تلاش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور» تقدیم «همایون امیرزاده» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.