کانون‌هاي مساجد به عنوان شبکه فراگير نقش اساسي در کاهش آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي دارند

کانون‌های مساجد به عنوان شبکه فراگیر نقش اساسی در کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارند

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
عمران خود آموز گفت : کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد به عنوان شبکه فراگير و گسترده مي توانند نقش عمده و اساسي در کاهش آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه ايفا نمايند

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام ، عمران خود آموز امروز (17 اسفند ماه ) در جریان دیدار با کارکنان ستاد فهما استان که به مناسبت گردامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت پذیرفت، از فعالیت‌های انجام شده در عرصه گسترش برنامه‌های مسجدمحور در سطح ایلام تقدیر کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کانون های مساجد را محل افزایی عنوان کرد و افزود :  کانون ها به  نحوی در مسجد باعث هم افزا ظرفیت های مساجد شدند.


وی با بیان اینکه فعالیت های کانون ها با اقدام و عمل عجین شده است، بیان کرد:  اقدام و عمل کانون ها همون انتظاری است که قانون گذاری که  دنبال شکل گیری این کانون ها در مناطق شهری و روستایی بود تا در عرصه باشن و به نحوی به تکلیفشون عمل کنند کانون های مساجد به نحوی عصاره این اتفاق شدند.


خود آموز در ادامه فعالیت های کانون های مساجد در شرایط کرونایی را قابل تقدیر دانست و افزود: انعطاف پذیبری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدیریت اقتضایی که  در شرایط کرونا داشتند مدیریت بسیار خوبی بود.


وی  ابراز امیدواری کرد:  فعالیت های کانون ها  برای سال آینده بر پایه تجارب امسال با کمک هاي که از مرکز جذب میشه و تجارب  و ظرفیت های استان سال 1400 سال خوبی برای حوزه کانون ها باشد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یاد آورد شد : در شرایطی که جامعه آسیب دیده از بحث کرونا است و وجود آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اشتغال مردم  کانون ها پناهگاه مردم باشند و کمک کنندتا مشکلات مردک کمتر شود.


خود آموز در پایان با بیان اینکه  آسیب های فرهنگی و اجتماعی تنها با کمک همگانی حل می شوند خاطر نشان کرد :  کانون های مساجد یه عنوان شبکه گسترده و فراگیر می‌توانند نقش عمده و اساسی در  در این زمینه ایفا نمایند .