فعالیت ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری در شهرهاف روستا ها و مناطق عشایری

فعالیت ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری در شهرهاف روستا ها و مناطق عشایری

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: حدود ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرها، روستاها و حتی در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» ظهر امروز (17 اسفند) در نشست خبری 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نشست 807 شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف احیای نقش واقعی مساجد در جامعه و توانمندسازی ظرفیت های مردمی و فعالیت ها در سطح استان و کشور تشکیل شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرها، روستاها و حتی در مناطق عشایری استان به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به مشکلات فعالیت کانون ها از نظر کمی و کیفی در سطح مطلوبی انجام شد، ادامه داد: هم اکنون فعالیت کانون ها در حوزه های مختلف در حال پیگیری هستند.

دولت آبادی با اشاره به اینکه حدود دوسالی رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در سطح کانون های مساجد در حال اجرا است، یادآور شد: امسال با توجه به شرایط این طرح جای خود را به طرح ملی «ایران قوی» داد و در قالب آن برنامه های مختلفی اجرا و در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیدند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب رتبه سوم ستاد کانون های مساجد استان در زمینه ساماندهی و شبکه سازی کانون ها، اظهار کرد: 40 عنوان برنامه در سه رواق فرهنگ، هنر و نوآوری با 12 زیرشاخه اصلی با موضوع های مختلف فعالیت ها را ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ برنامه ای رتبه 12 کشوری را کسب کرد که نسبت به سال گذشته 10 پله رشد را نشان می دهد.

دولت آبادی گفت: هفت کانون فرهنگی و هنری از مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امسال به مرحله نهایی داوری طرح ملی ایران قوی راه پیدا کردند که سال گذشته 2 کانون بودند.

پایان پیام/ 82