امضاي تفاهم‌نامه سه‌جانبه ستاد فهما با وزارت ورزش و فدراسيون ورزش‌هاي همگاني

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه ستاد فهما با وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های همگانی

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
در سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، تفاهم‌نامه سه‌جانبه ميان ستاد فهما، وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون ورزش‌هاي همگاني به امضا رسيد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های همگانی، عصر دوشنبه 18 اسفند و همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد با هدف تعامل و تقویت همکاری‌های مشترک به امضای طرفین رسید.



در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حاشیه نشست شورای مدیران ورزش‌های همگانی کشور و دستگاه‌‌های عضو از جمله وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، نسبت به افزایش همکاری مشترک  تاکید شد.



این تفاهم‌نامه با موضوع هم‌افزایی، همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متقابل به منظور اجرای طرح‌ها وبرنامه‌های مشترک با رویکرد توسعه مشارکت‌ها در جهت ارتقاء تندرستی از طریق ورزش وفعالیت بدنی به امضا رسید.



این گزارش می‌افزاید: از جمله اهداف تفاهم‌نامه مذکور همکاری، هم‌افزایی و توسعه مشارکت‌ها در جهت ارتقاء تندرستی و نشاط اجتماعی از طریق ورزش و فعالیت بدنی است که تحقق این موارد با محورها و اهداف دیگری چون: تلاش در راستای جوان‌سازی، نشاط‌بخشی و جذب نوجوانان و جوانان و عموم مسجدی ها با استفاده از ظرفیت ورزش‌های همگانی، مشارکت در آگاهی‌بخشی و اجرای برنامه‌های ورزشی با کیفیت و منظم بر اساس علایق و توانایی با رویکرد حمایت از فعالیت‌های ورزشی و کاهش کم‌تحرکی جامعه، بهرهمندی طرفین از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، رسانه‌ای و ارتباطاتی، تقویت رویدادهای فرهنگی ورزشی در محله‌ها از طریق اجرای برنامه‌های مشترک، در تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.



گفتنی است این تفاهم‌نامه سه‌جانبه، در 8 فصل، 45 ماده بوده و از تاریخ امضا به مدت دو سال اعتبار دارد که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق نمایندگان و تایید مدیریت‌های طرفین انجام می‌شود.