توجه به انتخابات ریاست جمهوری و درگیری کشور با کرونا در برنامه‎‌های دهه کرامت ۱۴۰۰

توجه به انتخابات ریاست جمهوری و درگیری کشور با کرونا در برنامه‎‌های دهه کرامت ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
توجه به همزمانی ایام انتخابات ریاست جمهوری با دهه کرامت و ضرورت توجه به این مهم در انتخاب اسامی و شعار روزهای دهه و ضرورت خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) به تناسب درگیری کشور با کرونا ازجمله اولین جلسه کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اولین جلسه کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور امروز (پنجشنبه، 21 اسفند ماه) به میزبانی آستان ملکوتی رضوی به دو صورت حضوری و کجازی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام «محسن آمره‌ای» با تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) با بیان اینکه جلسه آغاز بررسی فرصت های دهه کرامت است، اظهار کرد: پیشنهادات اولیه برای شعار دهه کرامت در این جلسه با حضور اعضا بررسی می شود.

 

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: امسال دهه کرامت با ایام انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده که این مهم و حساسیت ها و هیجان مردم برای انتخاب رئیس جمهوری منتخب خود، باید در برنامه ریزی ها و برنامه های دهه کرامت لحاظ شود.

 

در ادامه «مرتضی طاهریان» با تاکید بر اهمیت همزمانی ایام انتخابات ریاست جمهوری با دهه کرامت، تصریح کرد: حسب فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات اولویت اول مردم است و ما نیز به آن توجهی ویژه داریم و از سوی دیگر در انتخاب اسامی روزها و شعار باید به گونه ای عمل شود که شائبه ای پیش نیاید البته نمی توان به مسئله انتخابات بی تفاوت بود. این فرصتی می تواند باشد برای ترویج معارف حقه اهل بیت(ع).

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امسال برخی مجموعه های مهدوی با توجه به اینکه ابتدا و انتهای سال نیمه شعبان را داریم، نگاه و رویکردی ویژه دارند این مسئله می تواند در برنامه های دهه کرامت هم جای داشته باشد.

 

وی با تاکید بر بین المللی بودن فعالیت های دهه کرامت، بیان کرد: حتی شعارهای ناظر بر مشارکت بالای مردم در انتخابات است باید به گونه ای طراحی شود که نسبت به حوزه بین الملل هم کاربری داشته باشد. علاوه بر این، در انتخاب عناوین روزها، به تناسب درگیر بودن کشور با کرونا به نظر می رسد خدمت کریمانه باید در برنامه ها و شعار و اسامی به نحوی راه یابد.

 

طاهریان اضافه کرد: باید آستان قدس رضوی، آستان حضرت فاطمه معصوم(س)، آستان شاهچراغ و نیز سازمان اوقاف به تناسب روزهایی که در دهه کرامت به آنها اختصاص دارد، اسامی مدنظر خود را برای این روزها پیشنهاد دهند.

 

وی تاکید کرد: سیاست دیگر این باشد که باید روزهای اول و دوم دهه با حضرت فاطمه معصومه(ع) و روزهای پایانی هم بیشتر با امام رضا(ع) مرتبط باشد و اسامی روزها به نام و القاب و اوصاف این حضرات(ع) آراسته باشد. شعار سال که مقام معظم رهبری تعیین می کنند در جهت گیری های ما می تواند اثرگذار باشد.

 

همچنین، محمدی در ادامه این نشست با بیان اینکه آستان قدس رضوی اکنون درگیر برنامه ها و فعالیت های عید نوروز است، اظهار کرد: بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز ستاد دهه کرامت تشکیل می شود. به نظر می رسد شعار خدمت کریمانه این قابلیت را دارد که بتوان در اوج انتخابات هم آن را کار کرد تا مسئولان هم برای خدمت کریمانه با هم هم‌عهد شوند.

 

نماینده آستان قدس رضوی در کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور ادامه داد: واقع شدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات دینی و روز اطلاع رسانی دینی و نیز سالروز شهادت دکتر چمران در ایام دهه کرامت فرصت هایی است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد. مناسبت های دیگر همچون ولادت ها، روزهای بزرگداشت و ... نیز در این دهه است.

 

علاوه بر این، «سید جواد رفائی» نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای کشور در ایام انتخابات جالب و پرشور و هیجان است، ابراز کرد: با توجه به اینکه کارگروه تبلیغات با ما است، از حضور مردم در سطح شهر و کشور باید فضاسازی و تبلیغ شود درباره دهه کرامت و امام رضا(ع).

 

مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تاکید کرد: باید حداقل دو سه هفته قبل از دهه کرامت، شعار و اسامی روزهای دهه را به سازمان و نهادها اعلام کنیم تا برای آن برنامه ریزی شود. استفاده از ظرفیت نهادها و دستگاه های مرتبط ضرورت دارد. به نظر می رسد همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با دهه کرامت فرصتی مطلوب است برای پیشبرد برنامه ها و اهداف ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور.

 

در ادامه، حجت الاسلام «جواد بهشتی‌پور»، دیگر نماینده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در این جلسه نیز با بیان اینکه طرح هم‌عهدی مسئولان در برنامه های دهه کرامت پیشنهاد مطلوبی است، گفت: اعلام با فاصله اسامی روزها و شعار اصلی دهه کرامت ضرورت دارد. انجام کارهای شاخص در کارگروه های شورای بزرگداشت دهه کرامت همراه با تبیین و عملیاتی سازی صحیح برنامه ها ضرورت دارد.

 

«سیدعلیرضا شمس‌نیا»، نماینده آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام نیز در این جلسه تاکید کرد: باید به شعار سال هم در تبلیغات سیاسی اجتماعی شورا توجه شود.

 

در پایان جلسه، حجت الاسلام آمره در جمع بندی بحث خاطرنشان کرد: خوب است در انتخاب شعار و اسامی روزها همه کارگروه ها فعال باشند. توجه به حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع)، هم‌عهدی به رسم اهل بیت(ع) و ... نیز باید در برنامه ها توجه شود.

 

پایان پیام/ 9