کانون‌های فرهنگی هنری بستر حضور همه سلایق سیاسی و فکری در مسجد است

کانون‌های فرهنگی هنری بستر حضور همه سلایق سیاسی و فکری در مسجد است

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
سعادتی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در کانون های مساجد بر اساس اقتضائات زمان طراحی می‌شود، گفت: تلاش داریم زمینه حضور همه سلایق سیاسی و فکری را در مسجد فراهم کنیم، چراکه مسجد برای همه است و نگاه ما باید زمینه‌سازی حضور همگان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی»، در برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو با موضوع فعالیت های فرهنگی کانون مساجد کشور که به مناسبت سالگرد تاسیس کانون های مساجد کشور روی آنتن رفت، گفت:  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد ما از لحاظ تاثیرگذاری در مسیر انقلاب و اطلاع رسانی پیام های امام خمینی(ره) و بسیج مردمی بسیار پرشور بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در مسیر خدمت رسانی و فعالیت های اقتصادی و دفاع مقدس فعالیت های گسترده ای انجام دادند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: در مقطعی می بینیم که  مساجد کم فروغ ترشدند و برخی از نهادها و تشکل های موازی در محلات شکل گرفتند، که بعد از آن بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، طرح تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را در 18 اسفند سال 71 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، تا مساجد رونق بیشتر بگیرند و فعالیت های آنها انتظام یابند.

 

وی با اشاره به رویکرد فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد ادامه داد: ما با ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش کرده ایم که مساجد را بستر هنر ارزشی و اصیل اسلامی نماییم.

 

طراحی برنامه های کانون های مساجد بر اساس اقتضائات زمان

 

سعادتی بر لزوم طراحی برنامه ها بر اساس اقتضائات زمان تاکید کرد و گفت: ما در حال حاضر در دهه های 60 و 70 نیستم ،نسل امروز به دلیل انتخاب های متعدد، تنوع های فکری و محصولات فرهنگی گسترده مشکل پسند است و ذائقه آنها نیز متنوع و متکثر است، از اینرو اگر می خواهیم مسیر خودمان را ادامه دهیم و مساجد را رونق ببخشیم، باید در مساجد جاذبه آفرینی و زمینه حضور نوجوانان و جوانان در خانه های خدا فراهم کنیم.

 

وی گفت: همان گونه که در مساجد فضایی برای مهر و سجاده تعبیه شده است، باید محلی را نیز برای محفل نوجوانان در نظر بگیریم، که در همین راستا ما در شبستان مساجد فضایی را برای ایجاد کتابخانه های باز در نظر گرفته ایم، تا نوجوانان و جوانان کتابهای مورد پسندشان را استفاده کنند.

 

 وی با بیان اینکه یکی از جاذبه آفرینی های مساجد هنر است، تصریح کرد: در طرح ملی «ایران قوی» شبستانی تحت عنوان شبستان هنر به منظور انجام فعالیت های هنری طراحی شده است،همچنین رواق های مختلفی همچون رواق سرود ایجاد شد تا در زمینه آموزش و استعدادیابی سرود نوجوانان و جوانان فعالیت کند.

 

فراهم کردن زمینه حضور همه سلایق و گروه های سیاسی در مساجد

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما خاطر نشان کرد: رویکرد ما در کانون های فرهنگی هنری، فراهم کردن زمینه حضور همه اقشار اعم از کودک، نوجوان، جوان و میانسال و تحصیل کرده در مساجد است و تلاش می کنیم که زمینه حضور همه سلایق سیاسی و فکری را در مسجد فراهم کنیم، زیرا که مسجد برای همه است و نگاه ما باید زمینه سازی حضور همگان باشد.

 

پایان پیام/ 40