کانون‌هاي مساجد باورهاي جامعه را با ظرافت کار فرهنگي هنري جهت‌دهي کنند

کانون‌های مساجد باورهای جامعه را با ظرافت کار فرهنگی هنری جهت‌دهی کنند

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ملانوري گفت: کانون‌هاي مساجد يکي از بهترين مراکزي هستند که با برنامه‌ريزي مناسب و ظرافت کار فرهنگي هنري مي‌توانند باورها، انديشه و احساسات مردم و به ويژه نسل جوانان را جهت دهي کنند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، «حمید ملانوری»  در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر و فعالان ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به مناسبت ۱۸ اسفند، اظهار کرد: صحبت از فعالیت های فرهنگی و هنری با توجه به تعداد بالای کانون های مساجد در استان و کسب رتبه های کشوری زمان زیادی را می طلبد که با برنامه های می توان این فعالیت های چشمگیر را در معرض دید و شناخت مردم قرار داد و آگاهی بیشتری از این فعالیت ها در جامعه به وجود آید.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مساجد بهترین و بزرگترین پایگاه‌های فرهنگی جامعه بشری محسوب می شوند، افزود: این پایگاه‌ها فرهنگی در طول حیات خود دچار هیچ تغییری در نوع کارکرد و رفتارشان نشدند و همچنان جایگاه و قداست خود را دارند و تاثیرات بسیاری زیادی در جامعه بشری، حتی در جوامع غیر اسلامی می گذارند.

 

وی بیان کرد: عبادت پایه و اساس کار در مساجد است اما در کنار این از همان ابتدای شکل گیری مسجد از صدر اسلام تاکنون، مرکز و پایگاه بسیاری از امور بودند و جدای از اینکه سجدگاه عبادت مردم بودند، پایگاه نظامی و اعزام رزمندگان، پایگاه عدلیه و دادگاه، ازدواج، تعلیم و تربیت، تقسیم بیت المال و بسیاری دیگر از امور بوده است.

 

ملانوری با اشاره به اینکه مسجد پایگاه بسیار بزرگی است، افزود: خدا را شکر می کنیم که در این سالها کانون های فرهنگی و هنری به عنوان نهاد تشکل‌یافته و سازماندهی شده و قانونمند در مساجد شکل گرفت تا برپایه خیلی از اموری که غفلت شده در کنار مسجد انجام شود.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در طول این سالها و به خصوص امروز در عصر ارتباطات و اطلاعات که همراه با جنگ روانی و تبلیغاتی است و مردم و نوجوانان و جوانان دسترسی آسان و باسرعتی به اطلاعات و خرده فرهنگ های متفاوت دارند که می تواند آنان را تحت تاثیر قرار دهد و در این دوره ابهامات و شبهات بسیاری در ذهن جوانان به وجود می آید. دشمنان نیز با هزینه های زیاد در فضای مجازی و تبلیغاتی تلاش دارند تا باور و اندیشه و احساسات مردم را دچار خدشه کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن با تلاش خود برای تغییر باورها و اندیشه جامعه به دنبال ایجاد خدشه در ارتباط دین و زندگی مردم ، رفاه، نشاط، زیبایی هستند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از بهترین مراکزی هستند که با برنامه‌ریزی مناسب و ظرافت کار هنری و فرهنگی می توانند باورها، اندیشه و احساسات مردم و بخصوص جوانان را جهت دهی کنند.

 

ملانوری با اشاره به اینکه هنر بهترین ابزار برای تاثیرگذاری بر مخاطب در جامعه است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری نیز می توانند اندیشه های مبتکارانه و خلاقانه و مهارت ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار مردم و نسل جوان قرار دهند و همچنین زیبایی‌ها را به مردم بشناساند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد حفظ و تقویت ارتباط مردم با مساجد به عنوان بزرگترین پایگاه های فرهنگی است.

 

ملانوری با اشاره به فرهنگ و امنیت بالای ایران و استان خراسان جنوبی، افزود: جامعه ما دچار بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی، معیشتی و اقتصادی شده است که باید زمینه کار و تلاش و ارتباط مردم با مساجد فراهم شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند در جهت‌دهی فکر و منابع استان خراسان جنوبی به سمت توسعه پایدار و ارتقای سطح آسایش و رفاه مردم کمک کنند و تقاضا دارم کانون های مساجد با همراهی و پرداخت به حوزه اشتغال و اقتصاد به ما در توسعه خاوران کمک کنید.

گفتنی است این دیدار عصر چهارشنبه (۲۰ اسفند) انجام شد.