۲۰ اصله درخت توسط اعضای کانون فرهنگی «منتظران ظهور» کازرون غرس شد

۲۰ اصله درخت توسط اعضای کانون فرهنگی «منتظران ظهور» کازرون غرس شد

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
شفیعی گفت: جمعی از اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون بمناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تعداد ۲۰ اصله نهال درخت به یاد شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس غرس کردند.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یکی از زیبا‌ترین و پرثمر‌ترین نعمت‌ های پروردگار متعال، درخت است که بخش قابل توجهی از نیازهای انسان و سایر موجودات زنده را برآورده می‌سازد و لذا ما باید نسبت به فرهنگ سازی کاشت درخت و اهمیت آن و همچنین در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون، درختکاری را توصیه بزرگان دین دانست و افزود: این عمل خداپسندانه یکی از مظاهر آشکار در باقیات و صالحات است که همیشه از تاکیدات موکد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و نیز ائمه معصومین (ع) بوده است.

وی، راهکار اساسی مبارزه با آلودگی هوا را افزایش فضای سبز به ویژه درختکاری دانست و بیان داشت: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و مناظر شهر و روستا، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مؤثری دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه حفاظت از درختان موجب اهمیت و ضرورت بیشتر نسبت به کاشت درخت می شود، خاطرنشان کرد: چه نیکوست که این سنت حسنه متبرک به نام شهیدان عزیز ایران اسلامی شود که همه هستی خویش را در طبق اخلاص نهادند تا امروز ما در آسایش و امنیت کامل زندگی کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مستمر به درختکاری اظهار داشت: جهت داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط نیازمند محیط‌ زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسئله به درختکاری بستگی دارد و همه باید در راستای احیای جنگل ها و مراتع و نیز درخت کاری در اماکن عمومی با کاشت یک نهال در راستای فرهنگ سازی این امر خداپسندانه تلاش کنیم،‌ از این رو جمعی از اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون بمناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تعداد ۲۰ اصله نهال درخت به یاد شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس غرس کردند.

پایان پیام/ 130