هنر یکی از اصلی ترین ابزار ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه به شمار می رود

هنر یکی از اصلی ترین ابزار ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه به شمار می رود

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
پولاد گفت: یکی از اصلی ترین و تاثیرگذار ترین ابزار ها برای انتقال فرهنگ دینی به نسل جوان جامعه، هنر می باشد که کانون های فرهنگی هنری مساجد این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با تشکیل گروه های سرود و ... در این مسیرگام برمیدارند.

«علیرضا پولاد» روز یکشنبه (24 اسفند) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر به اهمیت فعالیت های هنری در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: معمولا در برنامه هایی که در حوزه مساجد اجرا می شود  به بحث فرهنگ بیشتر توجه می شود اما در بحث هنری به خصوص در مساجد کمتر ورود کردیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با بیان اینکه هنر یکی از اصاصی ترین ابزار ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه به خصوص نسل جوان می باشد، تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تشکیل گروه های سرود یکی از اقداماتی است که می‌توان به وسیله آن جوانان را به مساجد جذب کرد.

 

پولاد به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به سرود انقلابی اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب چند سرود انقلابی اجرا شد که تاکنون ماندگار شده است، لذا باید سرودهایی با محتوای خوب که بر روی نسل جدید اثرگذار باشد، تولید کنیم تا انقلاب را بشناسند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان تشکیل گروه سرود بچه های مسجد می باشد، ادامه داد: در این راستا با حمایت های صورت گرفته توسط این ستاد بیش از 250 گروه سرود توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان بوشهر تشکیل شده و تولیدات بسیار ارزشمندی توسط این گروه ها تهیه و در برنامه های مختلف در سطح استان به اجرا گذاشته می شود.

 

پولاد به ظرفیت بالقوه گروه های سرود بچه های مسجد در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا و با همکاری موسسه فرهنگی اجتماعی شهرداری بندر بوشهر، کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) و کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) اولین جشنواره سرود بچه های مسجد در استان برگزار شد که در این جشنواره به شناسایی بیش از پیش گروه های سرود شاخص در استان پرداخته شد.

 

وی ادامه داد: در این جشنواره 7 گروه سرود به مرحله نهایی راه یافتند و در جمع مسئولان استانی در تالار بزرگ لیان به اجرا پرداختند که پس از اتمام اجرا ها با ارزیابی هیئت داوران رتبه های گروه سرود بچه های مسجد در استان بوشهر مشخص شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره و شناسایی ظرفیت های موجود گروه های سرود ما را ترغیب کرد تا به دنبال برگزاری جشنواره سرود بچه های مسجد در سطح ملی باشیم و برای معرفی استان بوشهر جهت پایلوت گروه های سرود بچه های مسجد در کشور اقدام کنیم.

پایان پیام/ 647