برگزاری آیین های جشن سرداران کربلا در کانون «پیمان غدیر»

برگزاری آیین های جشن سرداران کربلا در کانون «پیمان غدیر»

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
پاشه از برگزاری آیین های جشن و سرور میلاد امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم خبر داد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک حلول ماه شعبان و میلاد ائمه معصومین (ع)، گفت: در روایات و احادیث اهل بیت (ع) برای ماه شعبان فضیلت های متعددی نقل شده و این ماه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم افزود: از دلایل پرفضیلت بودن این ماه، تولد شخصیت های بزرگ و ارزشمند از ستارگان آسمان ولایت و امامت همچون امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت اباالفضل (ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه به یمن این ایام مبارک مساجد و هیئت های مذهبی در پی برگزاری آیین های مختلف جشن و سرور هستند، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» نیز آیین های جشن و سرور به مدت سه روز و از شب سوم ماه شعبان در این کانون برگزار می شود.

 

پاشه به جزییات برگزاری این آیین های جشن در جهرم اشاره کرد و گفت: در آیین های جشن میلاد ائمه اطهار (ع) که از سه شنبه 26 اسفند ماه برگزار می شود حجت الاسلام «علی زینی» به سخنرانی در وصف این سه گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت می پردازد.

 

وی نوای گرم ذاکران اهلبیت (ع) در مدح سرداران کربلا را از دیگر برنامه های این آیین ها عنوان کرد و اظهار داشت: آیین های جشن در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» همراه با نماز مغرب و عشا و به مدت سه شب برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم با دعوت از اهالی مسجد، اعضای کانون و شهروندان برای حضور در این آیین های جشن، عنوان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، از شرکت کنندگان در این آیین ها تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

 

به گزارش شبستان، برگزاری آیین جشن و سرور سرداران کربلا در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در می آید.

 

پایان پیام/ 691