از ساخت مستند شهید امربه معروف تا تشکیل گروه اندیشه ورز در کانون بصیرت زنجان

از ساخت مستند شهید امربه معروف تا تشکیل گروه اندیشه ورز در کانون بصیرت زنجان

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری بصیرت مسجد امیرالمومنین(ع) زنجان فعالیت های گسترده ای در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و اعتقادی دارد و به عنوان یکی از کانون های برتر «ایران قوی» مورد تجلیل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی و هنری بصیرت مسجد امیرالمومنین(ع) بهارستان زنجان در سال 96 تاسیس شده است و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب زمینه جذب بیش از 80 جوان و نوجوان به مسجد را فراهم کرده است.

کانون فرهنگی و هنری بصیرت جزء کانون های فعال زنجان است که به دلیل فعالیت خوب و موثر در سالروز تاسیس کانون های مساجد استان زنجان مورد تجلیل قرار گرفت.

 

این کانون دارای یک کتابخانه با 500 جلد کتاب در زمینه های مختلف است و کلاس های حضوری و غیرحضوری خود را برگزار می کند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بصیرت زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون پرداخت و گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، کلاس های متعددی در حوزه های فرهنگی، هنری، آموزشی و اعتقادی در مسجد برپا می شد ولی شیوع این ویروس و محدودیت های موجود، موجب شده است تا بخشی از این کلاس ها در فضای مجازی ادامه یابد.

 

محمدرضا سپهری با بیان اینکه این کانون در سامانه فهما و طرح ایران قوی اطلاعات موجود کانون را به ثبت رسانده است، ادامه داد: کانون بصیرت یکی از کانون های فعال در طرح ایران قوی است.

وی به ثبت فعالیت های کانون در رواق های 12 گانه نیز اشاره کرد و گفت: در محور فعالیت های اجتماعی فعالیت های اردویی و گردشگری، در محور هنری، تولیدات هنری، فیلم سازی و نمایشی در حوزه شبکه سازی و فضای مجازی، شناسایی و تشکیل هسته های فرهنگی، تولید محتوای فضای مجازی و برنامه نویسی در محور آموزش و توانمندسازی فعالیت های اعتقادی، درسی و تقویتی و سواد رسانه ای در محور ورزش و سلامت کوهپیمایی، در محور قرآن و عترت روخوانی، قرائت و روانخوانی قرآن کریم به ثبت رسیده است.

 

سپهری به فروش کتاب «خون دلي که لعل شد» حاوي خاطرات حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي از زندان ها و تبعيد وي قبل از پيروزی انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: این کانون طرح شنبه های کتاب را نیز اجرا کرده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری بصیرت زنجان ادامه داد: طرح ختم قرآن دسته جمعي در ایام فاطميه به صورت مجازي در ده روز انجام شد و 20  نفر از اعضای کانون شرکت کننده در طرح، روزي سه صفحه قرآن قرائت مي کردند.

 

وی به ساخت مستند شهيد امر به معروف حاج داود احمدي و مستند و کليپ اردو جهادي تابستان 98 توسط این کانون اشاره کرد و گفت: گروه انديشه ورز توسط دو نفر از طلاب که در دوره هاي مختلف تربيتي و تشکيلاتي شرکت کرده و از تجربه هاي کافي در زمينه مديريت و اجراء برخوردار بودند نیز در کانون تشکیل شد.

سپهری به اجرای طرح سه شنبه های تکریم و مسابقات کتابخوانی در این کانون اشاره کرد و گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه نیز تزئین و فضاسازی مسجد و نصب بنر در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بصیرت زنجان به تهیه و توزیع بسته های معیشتی و گوشت در مسجد توسط اعضای کانون اشاره کرد و گفت: طرح ذبح قربانی و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان محله در مسجد انجام شده است.

 

 

 

پایان پیام/ 693