رقم خوردن اتفاقات مطلوب در دهه کرامت ۱۴۰۰/ آمادگی آستان قدس رضوی برای حمایت بیشتر از بچه‌های مسجد

رقم خوردن اتفاقات مطلوب در دهه کرامت ۱۴۰۰/ آمادگی آستان قدس رضوی برای حمایت بیشتر از بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ارائه گزارش عملکرد بچه‌های مسجد در طرح‌های ملی فهما و ایران قوی، رقم زدن اتفاقات مطلوب در دهه کرامت پیش رو و همکاری بیشتر ستاد فهما با آستان قدس رضوی در دیدار معاونان این دو مجموعه مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) با حجج اسلام مهدوی‌مهر و گنابادی‌نژاد، معاونان فرهنگی علمی و تبلیغات آستان قدس رضوی در جلسات جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

 

بنابر این گزارش، طاهریان در دیدار با حجت الاسلام مهدوی‌مهر با اشاره به مجموعه فعالیت های ستاد فهما، اظهار کرد: نخستین رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) در سال 98 و فهمای دو با عنوان طرح ملی «ایران قوی» در سال جاری برگزار شد و با استقبال بالای کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد، بیش از 16 هزار اثر به این طرح ارسال شد.

 

 

 

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: خوشبختانه، فضای ارتباط مطلوبی بین کانون های فرهنگی هنری و ستاد فهما در بستر سامانه بچه های مسجد به عنوان زیست بوم مجازی این فعالان و اعضای کانون ها، شکل گرفته است.

 

وی در پایان اعلام کرد: نزدیک به 26 هزار کانون مسجدی با تنوع خوب فعالیتی که دارند می توانند با آستان قدس رضوی ارتباطات موثر داشته باشند.

 

حجت الاسلام مهدوی‌مهر نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: مسجد در فرهنگ دینی ما جایگاهی ویژه دارد، چنان که رسول خدا(ص) در بدو هجرت و ورود به مدینه النبی(ص) مسجد را بنا نهادند .

 

معاون علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ اسلامی ایران ما با فرهنگ رضوی گره خورده است و نمی توان درباره این فرهنگ بدون ارتباط با آستان قدس و امام رضا(ع) سخن گفت، چنان که بسیاری از آثار هنرمندان برجسته در حرم مطهر حضرت(ع) وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ هم تاثیرگذاری امام رضا(ع) به وضوح دیده می شود و هیچ رخداد فرهنگی بدون پیوند با فرهنگ نورانی رضوی، اعتلا و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

 

تقدیر از ستاد فهما برای اقدامات انجام شده در حوزه گرامیداشت دهه کرامت، اعلام آمادگی برای همکاری هایی فراتر از دهه کرامت با ستاد فهما و ابراز امیدواری از رقم خوردن اتفاقات خوب در دهه کرامت پیش رو از دیگر مباحث مطرح در این دیدار بود.

 

این گزارش می افزاید: در دیدار معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما با حجت الاسلام گنابادی‌نژاد نیز گزارش فعالیت های این ستاد ارائه و تاکید شد: همکاری ها بین آستان قدس رضوی و ستاد فهما به ویژه در قالب اعزام های اردویی بعد از فروکش کردن کرونا گسترش بیابد.

 

 

 

 

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای افزایش همکاری میان ستاد فهما و آن آستان و مضجع شریف دانست و تاکید کرد: مضجع شریف امام رضا(ع) پناه همه آحاد مردم به ویژه بچه های مسجد است و ما آمادگی لازم برای خدمت رسانی به بچه های مسجد را داریم.

 

گفتنی است، اعطای لوح تقدیر با امضای حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهما و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجج اسلام مهدوی‌مهر و گنابادی‌نژاد به جهت تلاش و همکاری در گرامیداشت دهه کرامت، پایان بخش این دو دیدار بود.

پایان پیام/ 9