افتخار آفرینی ۶ کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران در طرح ملی «ایران قوی»

افتخار آفرینی ۶ کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران در طرح ملی «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
زارع از افتخار آفرینی ۶ کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران در طرح ملی «ایران قوی» خبر داد و گفت: به مدت ۹۰ روز از ۲۲ آبان ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در سطح ۱۱۷۶ کانون های فرهنگی و هنری مسجد در استان برگزار شد.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به فعالیت هزار و 176کانون فرهنگی هنری در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۷۱۴کانون از این تعداد روستایی و باقی در مساجد شهری ایفای نقش می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه کانون های مساجد استان 125هزار و ۱۶۶نفر عضو دارند، اظهار کرد: فعالیت های این کانون ها از سال گذشته در زیست بوم جدید با عنوان سامانه بچه های مسجد درحال برگزاری است و با شیوع کرونا این فعالیت های مسجدی در بستر مجازی قوت بیشتری گرفت.

 

وی به اجرای طرح ملی فهما در سال گذشته  اشاره کرد و افزود: استان مازندران ۲۹نماینده در فهمای یک داشت.

 

زارع با بیان اینکه امسال نیز این طرح با عنوان ایران قوی تا 22بهمن ماه در سامانه بچه های مسجد اجرا شد، تصریح کرد: مجموعه فعالیت هایی که بچه های کانون در دل مسجد می توانند انجام دهند نظیر هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، سرود، تئاتر و... از آیتم های ایران قوی  بوده است و هر مسجدی به فراخور استعدادهایی که داشت در ایران قوی شرکت کرد.

 

وی از افتخار آفرینی شش کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران در رواق های فناوری، کارآفرینی، دانش و فیلم  ذیل طرح ملی «ایران قوی» خبر داد و افزود: کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا در رواق فناوری و کانون شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) از شهرستان قائمشهر در رواق کارآفرینی حائز رتبه برتر شدند.

 

زارع با بیان اینکه کانون سجادیه مسجد امام سجاد(ع) از شهرستان آمل در رواق دانش و  کانون صمصام طور مسجد جامع از شهرستان سیمرغ  در رواق فیلم بر اساس نظر هیات داوران شایسته تقدیر شدند، گفت: کانون اسوه مسجد کاظم بیک ازشهرستان بابل باکسب 15743امتیاز و کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا با کسب 15716امتیاز در بخش کانون های بالای 15 هزار امتیاز از سقف 20 هزار امتیاز قابل کسب در طرح ملی ایران قوی (فهما 99) به عنوان منتخب معرفی شدند.

 

به گزارش شبستان، طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان و دوازده رواق و بخش عمومی (ساماندهی- مجموعا 4هزار امتیاز) به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار شد، انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت‌های کانون‌ها و همچنین کشف استعداد و تربیت نسل نوجوان و جوان انقلابی از اهداف طرح ملی «ایران قوی» بوده است.

پایان پیام/ 286