کمک بچه های مسجد ابوذر زنجان به نیازمندان به مناسبت اعیاد شعبانیه

کمک بچه های مسجد ابوذر زنجان به نیازمندان به مناسبت اعیاد شعبانیه

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بچه های مسجد ابوذر زنجان به مناسبت اعیاد شعبانیه، کمک های جمع آوری شده به همت خیرین و اصحاب مسجد را به دست نیازمندان رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی و هنری حضرت زهرا(س) در مسجد ابوذر زنجان یکی از کانون های فعال در حوزه جمع آوری کمک های مردمی و توزیع در بین نیازمندان است.

با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای خانواده های آسیب پذیر و نیازمند، بچه های مسجد ابوذر زنجان به فرمایشات رهبری در خصوص همدلی و مواسات با نیازمندان لبیک گفته و با دعوت از خیرین و نمازگزاران جهت مشارکت در تهیه اقلام معیشتی و بهداشتی دست یاری به سوی نیازمندان دراز کردند.

 

به همین منظور جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمت رسانی به محرومین با حضور بچه های کانون حضرت زهرا(س) در مسجد ابوذر برگزار شد تا از ایده های بچه های مسجد جهت خدمت رسانی بهتر به این قشر استفاده شود.

همچنین در آستانه سال نو و اعیاد شعبانیه اقلام معیشتی در محل کانون بسته بندی و برای توزیع در بین نیازمندان شناسایی شده، ارسال شد.

 

اهدا یک دستگاه یخچال و یک دستگاه تلویزیون به خانواده نیازمند به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) از دیگر اقدامات بچه های مسجد ابوذر زنجان به مناسبت اعیاد شعبانیه بوده است.

کانون فرهنگی و هنری حضرت زهرا(س) مسجد ابوذر زنجان در کنار جمع آوری کمک های مردمی و توزیع در بین نیازمندان، فعالیت های فرهنگی و هنری متعددی نیز دارد که در سایت بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

 

این کانون در محور فعالیت های اجتماعی برنامه هایی اردویی و گردشگری، در محور قرآن و عترت دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی و ابتهال قرآن، در محور هنری دوره های آموزشی سرود، در محور ورزش و سلامت دوره آموزشی فوتسال و در محور آموزش و توانمندسازی دوره های اخلاقی، درسی و تقویتی را به ثبت رسانده است.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه بین نمازگزاران و اعضای کانون، برگزاری کلاسهای روخوانی و روانخوانی و برگزاری اردوی گردشگری سرعین و اردوی زیارتی امامزاده یعقوب را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

این مسجد دارای کتابخانه ای با 10 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف است که با همکاری بچه های مسجد در محل کانون افتتاح شد تا بچه های مسجد بتوانند از کتاب های آن با موضوعات عمومی، آموزشی و اعتقادی است، استفاده کنند.

 

پایان پیام/ 693