کلاس های آموزش مکبری نونهالان در مسجد النبی(ص) زنجان دایر است

کلاس های آموزش مکبری نونهالان در مسجد النبی(ص) زنجان دایر است

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
آرام بن، از برگزاری کلاس های آموزش مکبری ویژه نونهالان در مسجد النبی(ص) زنجان خبر داد و گفت: این دوره ها به منظور آشنایی نونهالان با نماز و اذان برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری سبحان در مسجد النبی(ص) زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای کانون و بچه های مسجد از رویکردهای اصلی کانون فرهنگی و هنری سبحان است که به منظور آموزش نونهالان عضو کانون فرهنگی و هنری سبحان، دوره آموزش مکبری تشکیل می شود.

 

آرام بن خاطرنشان کرد: مكبران و مؤذنان مساجد بايد با آگاهی كامل از شرايط مختلف اقامه نماز و همچنين آشنايی با سبك‌های مختلف ادای اذان، اين وظيفه دينی را به طرز صحيح عملی كنند.

 

وی با بیان اینکه تلفظ صحيح و تفسير جملات توسط مكبران و مؤذنان از نكات مهم در اجرای اذان است، ادامه داد: هدف از اجرای دوره آموزشی تربیت مکبری شناسایی افراد مستعد برای اجرای برنامه های اذان گویی است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری سبحان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی به غیر از آموزش دعا خوانی و اذان به مکبرین، احکام مرتبط به نماز جماعت نیز آموزش داده خواهد شد زیرا مکبر باید بداند در صورت اشتباه امام جماعت چگونه باید عمل کند.

 

پایان پیام/ 693