عهدواره ایران در زنجان فرصت مناسبی برای معرفی شهیدان است

عهدواره ایران در زنجان فرصت مناسبی برای معرفی شهیدان است

تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی عهدواره ایران را گامی بلند توسط جوانان نخبه و دغدغه مند برای معرفی تخصصی شهیدان شاخص استانی، ملی و بین المللی دانست و گفت: شهدای زیادی داریم که با معرفی سیره علمی و عملی آنان، انقلابی در زندگی جوانان امروز ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جماعت مسجد داودقلی و مسئول قرارگاه جامع خانواده زنجان در نخستین هم آفرینی بین المللی عهدواره ایران اظهار کرد: خدا را شاکریم به همت مردم و مسئولان استان زنجان و عوامل کنگره شهدای استان زنجان موفق شدیم نخستین هم آفرینی بین المللی عهدواره ایران را در استان زنجان برگزار کنیم.

حجت الاسلام ولایتی، عهدواره ایران را گامی بلند توسط جوانان نخبه و دغدغه مند برای شناساندن و معرفی تخصصی شهیدان شاخص استانی،ملی و بین المللی دانست و گفت شهدای زیادی داریم که با معرفی سیره علمی و عملی آنان انقلابی در فکر و زندگی جوانان امروز ما اتفاق می افتد و این اقدام به سرعت اتفاق خواهد افتاد.

وی هدف اصلی عهدواره ایران را برقراری ارتباط قلبی، معرفتی و فرهنگی نسل امروز با شهدا عنوان کرد و با اشاره به استقبال با شکوه مردم از این ویژه برنامه گفت: در این هم آفرینی چهره های بین المللی بصورت ویدئوکنفرانس از کشور های اروپایی و آسیایی سخنرانی کرده و ارادت قلبی خود را به ملت بافرهنگ  ایران و قهرمانهای مجاهد ایرانی بیان کردند.

 

مصطفی طاهری نماینده مجلس شورای اسلامی در این هم آفرینی حضور پیدا کرد و ضمن قدردانی ویژه از عوامل این اقدام فاخر ،شهدا را سرمایه های اصلی کشور دانست و گفت: ما همواره تمام موفقیت های خود را مدیون شهدا، راه و فرهنگ این عزیزان می دانیم و در حد توان سعی می کنیم در مسیر شهدا برای اعتلای ارزش های اسلام و انقلاب گام برداریم و خدمتگزار مردم باشیم.

حجت الاسلام باقری دیگر نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی راه و هدف شهدا را نقشه راه مسئولین و مردم دانست و گفت: شهدا چراغی برای عزت و پیشرفت ملت ایران هستند.

 

در این هم آفرینی بزرگ که با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد خانواده معظم شهید شاخص تربیتی ،شهید سیدحسین صادقی حضور پیدا کردند و از مردم و عوامل برنامه تشکر کردند.

از دیگر بخش های این برنامه اجرایی تئاتر و اجرای سرود و قرائت دکلمه متفکرانه در باره شهید توسط جوانان و نوجوانان قرارگاه جامع خانواده زنجان بود.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی در ادامه به رونمایی از کتاب بئی که زندگی نامه این شهید است اشاره کرد و افزود ا:ین کتاب به همت دوستان و خانواده محترم شهید گردآوری و چاپ گردید که در این برنامه با حضور خانواده محترم شهید ومسئولین و به دست مادر شهید رونمایی گردید.

در پایان نویسنده کتاب از حالات ویژه خود در زمان نوشتن این کتاب گفت که چقدر کتاب شهید صادقی با موضوعات دیگر متفاوت بوده و احساس خوبی داشته است

 

در ادامه ضمن قرائت عهد نامه حفظ راه و مرام شهدا و عمل به سیره شهدا از خانواده شهید و نویسنده کتاب قدردانی و تقدیر شد.

 

حجت الاسلام ولایتی در پایان از مردم ، سپاه استان، عوامل کنگره شهدای زنجان ، بنیادشهید استان و بویژه خانواده محترم شهید قدردانی کرد.

پایان پیام/ 693