معنویت مساجد را در لحظه تحویل سال به خانه‌ها بیاوریم/ به قرائت جمعی دعا و قرآن اهتمام کنیم

معنویت مساجد را در لحظه تحویل سال به خانه‌ها بیاوریم/ به قرائت جمعی دعا و قرآن اهتمام کنیم

تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام علم الهدی با اشاره به لزوم بهره بردن از فیوضات ساعات لحظه تحویل سال نو و ماه شعبان در منزل، گفت: در شرایط حاضر که امکان حضور در مساجد و اماکن متبرکه فراهم نیست، چراغ عبادت‌ها و کسب بهره در این ایام را در خانه‌ها روشن کنیم.

حجت الاسلام«سید محمدباقرعلم الهدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم قرائت ادعیه تحویل سال نو و ماه شعبان در منزل در شرایط بحران کرونا، تاکید و اظهار کرد: همه ساله در ایام تحویل سال نو، مردم با حضور در اماکن مقدس و مساجد سعی می کردند که سال نو را از این اماکن مقدس آغاز کنند، زیرا که معتقد بودند، شروع سال از این اماکن موجب می شود سالی پرخیر و برکت داشته باشند.

 

این کارشناس دینی افزود: در حاضر که بحران کرونا این توفیقات را از ما سلب کرده است و توفیق حضور در مساجد و اماکن مقدس و برنامه های لحظه تحویل نو در این اماکن را نداریم، لازم است که ما پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم، زیرا پیشگیری هم هزینه های درمان را کم می کند و هم موجب می شود که فرصت های مردم کمتر از بین رود.


 

حجت الاسلام علم الهدی خاطر نشان کرد: مردم همه ساله در لحظه تحویل سال نو و ماه های رجب و شعبان برای آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان در مساجد بیشتر از زمان های دیگر حضور می یافتند، در شرایط حاضر هم باید سعی کنند که همانند قبل که با حضور در این اماکن مقدس حالات معنوی کسب می کردند، در منزل زمینه کسب حالت معنوی مطلوب را فراهم کنند.


 

وی ادامه داد: بحران کرونا نباید مانعی بر این مسئله شود که ما برنامه ریزی معنوی و ملکوتی در خانه های خودمان را انجام ندهیم و اهتمامی به قرائت دعا نداشته باشیم، اگر به دلیل شرایط این بیماری نمی توانیم در مساجد حاضر شویم، می توانیم، تلاوت آیات قرآن کریم در شب های پرفضیلت شعبان و ادعیه های توصیه شده این ماه را مورد توجه قرار دهیم.


حجت الاسلام علم الهدی اضافه کرد: همچنین، می توانیم با لذت بردن از نمازهای جعفرطیار، امام زمان(عج)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) ثواب این عبادت ها را در نامه اعمالمان ثبت و ضبط کنیم. بنابراین بهره معنوی را که در این لحظات در مساجد کسب می کردیم، می توانیم در منزل برای خودمان تامین کنیم و با اختصاص فرصتی برای اندیشیدن و تفکر اهداف بلندی را در زندگی برای خودمان تنظیم و محقق کنیم.


این کارشناس دینی بر لزوم روشن کردن چراغ عبادت های فردی در شرایطی که ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، تاکید کرد و گفت: قرائت روزانه قرآن کریم به صورت خانوادگی موجب می شود که در روزهایی که به ماه مبارک رمضان نزدیک است، کام ما از زلال معرفت حق شیرین شود.

 

پایان پیام/ 40