بهار طبیعت فرصتی برای تحول و تحقق سبک زندگی اسلامی است

بهار طبیعت فرصتی برای تحول و تحقق سبک زندگی اسلامی است

تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در پیام نوروزی خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بهار طبیعت فرصتی برای تحول و تحقق سبک زندگی اسلامی است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی سال 1400 پیامی صادر کرد.

 
 متن این پیام به شرح ذیل است:
 
آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد/ مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد
 
 فرا رسیدن فصل بهار، بَزم رویش دوباره طبیعت، یادآور قدرت لایزال الهی و فرصتی برای از نو ساختن و به خویشتن اندیشیدن به شمار می‌رود. بهار آوردگاهی زیبا و دلنشین از پَس فصل سرد زمستان است که نویدبخش طراوت طبیعت و گرمابخش جان و دل است.
 
خداوند در قرآن کریم در وصف این ایام می فرماید: «فَانْظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَى وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» (پس به آثار رحمت‏ خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند در حقیقت هم اوست که قطعا زنده‏ کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزى تواناست).
 
امروز بیش از هر زمان با تاسی به آیه مذکور و الگوبرداری از تحول طبیعت، باید اولا به عنوان یک مسلمان و بعد در مقام یک ایرانی، در صدد تحقق تغییر و تحول وحرکت به سوی سبک زندگی اسلامی باشیم چراکه از ورای تحقق این مهم است که قادر به مقابله با تهاجم فرهنگی خواهیم بود.
 
قطعا فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، خواهد توانست به عنوان یک فرهنگ غنی بر بسیاری از مسایل فائق آمده و حرکتی رو به جلو داشته باشد و پیام‌آور صلح و دوستی در جهانی باشد که بسیاری از مولفه‌های انسانی خود را به دست فراموشی سپرده است.
 
اینجانب با تبریک فرارسیدن سال جدید به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت عزیز ایران آرزومندم کشور اسلامی مان روز به روز، پله‌های ترقی را سریع تر از گذشته طی کرده و به مهمترین هدف غایی خود یعنی تمدن نوین اسلامی دست یابد.

 

حبیب‌رضا ارزانی

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

پایان پیام/ 9