مساجد پایگاه‌ ازدواج آسان/ کانون‌های مساجد برای حل مشکل ازدواج جوانان ورود کنند

مساجد پایگاه‌ ازدواج آسان/ کانون‌های مساجد برای حل مشکل ازدواج جوانان ورود کنند

تاریخ انتشار : ۲ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام نژاد صفری با بیان اینکه مساجد می‌توانند به عنوان پایگاه‌ ازدواج آسان نقش‌آفرینی فعالی داشته باشند گفت: کانون‌های مساجد باید برای حل مشکل ازدواج جوانان ورود کنند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر نژاد صفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، یکی از مشکلات امروز جامعه ما را مشکل ازدواج جوانان خواند و با تاکید بر اینکه مساجد می‌توانند به عنوان پایگاه‌ ازدواج آسان نقش‌آفرینی فعالی داشته باشند اظهار داشت: کانون‌های مساجد باید برای حل مشکل ازدواج جوانان ورود کنند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت ظرفیت‌های مساجد و کانون‌های مساجد برای حل مشکلاتی نظیر ازدواج جوانان را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و عنوان کرد: متاسفانه امروزه مردم ما مشکلات متعددی در زمینه ازدواج دارند و علاوه بر پسران، بسیاری از دختران ما در همین استان گیلان سن‌شان بالای 30 سال بوده و ازدواج نکرده‌اند.

 

نژاد صفری یکی از مهم‌ترین مراکز و حوزه‌ای که می‌تواند برای چاره‌اندیشی جهت رفع مشکلات ازدواج در جامعه ورود کند را مساجد و ائمه مساجد  ذکر کرد و ابراز داشت: در عصر پیغمبر اکرم(ص) هم همینطور بود و مردم به راحتی به مساجد و حتی محضر خود ایشان می‌رسیدند تا با معرفی ایشان ازدواج دختر و پسر انجام شود.

 

وی با بیان اینکه امروزه ائمه جماعات ما لباس پیغمبر اسلام(ص) را پوشیده‌اند و باید برای ازدواج آسان و فراهم آوردن بسترهای آن نقش‌آفرینی کنند افزود: بدون تردید اگر امامان جماعت ما هوشیار باشند و برنامه‌ریزی فرهنگی داشته و مردم را به دور خود جمع کنند مساجدمان پویا می‌شود و از حالت خاموشی خارج می‌گردد.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت چاره‌اندیشی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه توسط مساجد و کانون‌های مساجد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:  اتحاد، وحدت رویه، محبت کردن، دور هم نشستن، همفکری و هم‌اندیشی کردن از جمله مواردی هستند که با تحقق آن‌ها مساجد ما تقویت می‌شوند.

 

نژاد صفری با بیان اینکه باید تلاش کنیم مساجد به فرموده امام خمینی(ره) به جایگاه والای خود در جامعه اسلامی برسند خاطرنشان کرد: دشمنان بیرونی و درونی درصدد آسیب وارد کردن به جامعه، جوانان، نوجوانان و مردم هستند در حالی‌که اگر مساجد تقویت شوند به راحتی می‌توانیم در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

پایان پیام/ 165