ساخت انیمیشن «حاج قاسم» در کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه

ساخت انیمیشن «حاج قاسم» در کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه

تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۰
دورائی از ساخت انیمیشن «حاج قاسم» در دو بخش «عکس یادگاری» و «انگشتر یادگاری» توسط کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه خبرداد.

«فاطمه دورائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به تهیه انیمیشن «یادگاری» در کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه گفت: این انیمیشن در قالب طرح ملی ایران برگرفته از خاطرات همرزمان حاج قاسم است که توسط اعضای کانون تهیه شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه با بیان اینکه این انیمیشن به کارگردانی سامان شادمان دارای دو بخش است اظهار کرد: بخش اول تحت عنوان «عکس یادگاری» روایتی از انگشتر حاج قاسم است که وی در حال پخش انگشتر بین نیروها بودند که یک عدد کم بود و وی به فرد بغل دستیش که روحانی بود، می‌ گوید: ناراحت نباش انگشتر کم آمد، بیا عکس یادگاری بگیریم.

 

وی با اشاره به بخش دوم با عنوان «انگشتر یادگاری» تصریح کرد: حاج قاسم عادت داشتند به تنهایی منطقه را شناسایی کنند که یک بار هنگام شناسایی متوجه می‌شوند یکی از فرماندهان در حال تعقیب وی است. به فرمانده می‌گوید: برگرد. اما او قبول نمی‌کند و به حاج قاسم می‌گوید: این منطقه خطرناک است و تنها نباشید. اما حاج قاسم می‌گوید: مشکلی نیست و اتفاقی پیش نمی‌آید و برای اینکه فرمانده را راضی کنند، انگشتری که از حضرت آقا هدیه گرفتند را به ایشون هدیه می‌دهند.

 

دورائی ادای دین به حاج قاسم و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار را از اهداف ساخت این انیمیشن اعلام کرد و بیان داشت: این انیمیشن به صورت خودجوش توسط سه دانشجوی پزشکی با حمایت کانون رقیه خاتون(س) ساخته و در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری شد و توانست در طرح ملی ایران قوی ۷۲۱ امتیاز را از مجموع ۷۸۰ امتیاز کسب کند.

 

وی با معرفی عوامل گروه اعلام کرد: در ساخت این انیمیشن فاطمه دورائی به‌عنوان تهیه کننده، سامان شادمان کارگردان و طراح، سیدحسام الدین دانش میرکهن تصویرساز و‌ متحرک ساز و امیرمحمد استواری گوینده است.

پایان پیام/ 84