رسالت بچه‌های مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری در تحقق «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

رسالت بچه‌های مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری در تحقق «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به انتخاب شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰، گفت: اعضاء و فعالان کانون‌های مساجد در حوزه تولیدات فرهنگی هنری علاوه بر افزایش، نسبت به پشتیبانی و رفع موانع اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد کشور خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری مطابق هر سال عنوانی به تناسب شرایط کشور برای سال جدید و پیش رو انتخاب می کنند برای سال 1400 نیز عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» را برگزیده اند، به منظور بررسی نقش بچه های مسجد در تحقق شعار سال با حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با تبریک فرا رسیدن سال 1400 و آرزوی توفیق و برکت برای ملت ایران در این سال، اظهار کرد: در رابطه با شعار سال چند مسئله حایز اهمیت است؛ نکته اول آنکه بحث تولید هم در فرهنگ دینی اسلامی و هم در فرهنگ ایرانی ما جایگاهی ویژه دارد، همچنین، در ادبیات جهانی و نگاه بین‌المللی، تولید، خلق و آفرینش همیشه مورد اهمیت همه جوامع و آحاد ملت ها بوده و است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: چنان که همواره نسبت به جامعه مولد نگاه برتر وجود داشته و در نظر اندیشمندان و فرهیختگان جهان، تولید و تولیدکنندگان همیشه مورد احترام بوده اند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیاپی است که در رابطه با تولید، حمایت از تولید و تولید کننده، مصرف با رعایت الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و مباحث مرتبط با اقتصاد اسلامی که زیربنای آن و شاکله اصلی آن تولید است، بیانات و راهبردهایی را ایراد کرده و در منویاتشان تاکید ویژه ای نسبت به تولید و ملزومات دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تاکید کرد: امسال نیز ضمن ابراز خرسندی نسبی ایشان نسبت به سال ۹۹ و توجه ویژه به جریان تولید، دو مسئله را به روند پیشین در راستای استمرار تولید افزودند. مسئله اول پشتیبانی ها است چرا که اگر جریانی ایجاد شود و این جریان پشتیبانی نشود قطعاً به نقطه غایی خود نمی رسد از این رو، تمام ارکان نظام و جامعه اسلامی اولاً باید دغدغه خود را تولید بدانند ثانیاً از آن پشتیبانی کنند، از این رو، دایره پشتیبانی ها دایره ای بسیار وسیع است.

 

رئیس ستاد فهمای کشور ابراز کرد: مسئله دوم، رفع موانع است از این رو، مانع زدایی و رفع آنها نیز بسیار اهمیت دارد، چراکه اگر پشتیبانی هم صورت بگیرد، ولی روندها، سیستم ها یا افراد، مانع این جریان تولید باشند، تولید محقق نمی شود از این رو همه آحاد جامعه اسلامی، باید حداکثر اهتمام خویش را برای رفع موانع به کار ببندند.

 

وی درباره نقش بچه های مسجد در این باره خاطرنشان کرد: بچه های مسجد نیز در حوزه تولیدات مرتبط باید به این مهم اهتمام داشته باشند، اولاً آحاد مسجدی ها باید در کار و حرفه خود تولیداتشان را افزایش دهند و از دیگر سو اعضاء و فعالان کانون های مساجد نیز در حوزه تولیدات فرهنگی هنری مسجدی علاوه بر افزایش، نسبت به پشتیبانی و رفع موانع اقدام کنند.

 

پایان پیام/ 9