آغاز «بهارانه فهما» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

آغاز «بهارانه فهما» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضوانی نژاد از آغاز «بهارانه فهما» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سه شبستان و ۱۲ رواق خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به آغاز رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰ از سوم شعبان اظهارداشت: در دومین رویداد فهما در سال ۱۴۰۰ نتیجه تلاش های سال ۹۹ و ۴۰۰ با هم محاسبه می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این رویداد فضای رشد کانون‌ها را فراهم می‌کند افزود: هشت کانون فرهنگی هنری گیلان با بیش از ۱۵ هزار امتیاز جز کانون های برتر کشوری در طرح ملی ایران قوی طی سال ۹۹ شدند که ۶.۶ درصد کانون های مساجد کشور را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز « بهارانه فهما » در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه این رویداد در قالب بسته‌های ماه شعبان، رمضان و ایام سال نو برگزار می‌شود تصریح کرد: بازه زمانی ثبت فعالیت‌های بهارانه فهما از ۲۵ فررودین تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری است.

 

رضوانی‌نژاد به موضوعات بهارانه فهما اشاره و بیان کرد: مهدویت، تواصی به صبر، شعارسال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر و عید فطر موضوعات این رویداد ملی است.

 

وی مساجد، منازل و اماکن عمومی را محل اجرای بهارانه فهما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام کرد و افزود: این فعالیت‌ها باید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شود تا امتیازات کسب شده در هر بخش برای کانون‌ها و استان برتر لحاظ شود.

 

رضوانی‌نژاد تاکید کرد: برنامه‌های بهارانه فهما بر اساس سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری  و در 12 رواق برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: «نور»، «همدلی »، «کتاب»، «رسانه» و «دانش» از رواق‌های شبستان فرهنگ، «سرود»، «فیلم»، «نمایش»، «قلم» و «ترنج» از رواق‌های شبستان هنر و «کارآفرینی» و «فن آوری» از رواق‌های شبستان نوآوری است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در پایان از مدیران کانون‌های مساجد استان خواست تا با اجرای فعالیت‌ها و ثبت آنها در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir بستر لازم را برای گیلان جهت کسب عنوان پایتحت فرهنگ و هنر مساجد کشور فراهم کنند.

 

پایان پیام/ 84