تجلیل از مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی» در نخستین سه‌شنبه تکریم ۱۴۰۰

تجلیل از مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی» در نخستین سه‌شنبه تکریم ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۴۰۰
در اولين سه‌‌شنبه تکريم سال ۱۴۰۰ که با حضور «سعيد سعادتي»، معاون فرهنگي هنري ستاد فهما برگزار شد، از مادر شهيدان «مصطفي و مجتبي بختي» تجليل به عمل آمد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از جمله بهترین فرهنگ‌های ایرانی تکریم انسان‌ها و شعائر است، به ویژه تکریم خانواده شهدا که زندگی امروز را مرهون خون مطهر فرزندان آنها هستیم. شهیدانی که در پیروزی انقلاب اسلامی، استحکام و سربلندی نظام اسلامی و توسعه فرهنگ انقلاب نقش محوری ایفا کردند.


مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند که «زنده نگاه داشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست»؛ بنابراین با تاسی از سخنان معظم له امروز وظیفه ماست که نسبت به تکریم خانواده شهدا اقدام کنیم و به بهانه‌های مختلف با دیدار از خانواده آن بزرگ‌مردان دلاور، ایثارگری و رشادت‌هایشان را روایت‌گری کنیم.


در واقع به هر میزان که این فرهنگ در جامعه به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان که دفاع مقدس را ندیدند نهادینه شود شاهد شکوفایی و پیشرفت کشور و ارتقای فرهنگ جامعه در راستای دستگیری از هم نوعان و تقویت روحیه استکبارستیزی خواهیم بود.


در این راستا و در ادامه طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم که سال گذشته از هفته دفاع مقدس در سراسر کشور آغاز شده بود، نخستین سه‌شنبه تکریم سال 1400 با هدف گرامیداشت مقام شامخ شهدا، با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی و جمعی از طلاب جهادی مدرسه امام خمینی(ره) ازگل تهران، در دیدار با مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی» سوم فروردین ماه در خراسان رضوی برگزار شد.

 

 

 

 

بر پایه این گزارش مصطفی بختی، هفتم اردیبهشت سال 1394 بعد از گرفتن رضایت از همسر و خانواده‌ خود برای جنگ با داعش، راهی کشور عراق شد. او بعد از سه هفته حضور در منطقه عملیاتی، نخستین تماس را با خانواده‌اش برقرار کرد و هفته پایانی ماه رمضان نیز، در آخرین تماس، جویای حال خانواده‌اش شد و خبر سلامتی خود را به آن‌ها داد؛ سرانجام پس از ۷۵ روز دفاع از زینبیه در برابر عناصر تکفیری داعش، ۲۲ تیر ۹۴ با اصابت ترکش به شهادت رسید. خانواده او چند روز پس از شهادتش، از این واقعه مطلع شدند و هفتم مرداد پیکرش به مشهد منتقل شد.


همچنین شهید مجتبی بختی  نیز که به همراه برادر خود با هویت جعلی افغانستانی بعد از چند بار تلاش به سوریه اعزام شده بود، دوشادوش برادرش در گروهان تک تیراندازها جهاد می‌کرد و سرانجام در حلب به شهادت رسید. 

گفتنی است در طرح ملی سه شنبه‌های تکریم هفت هزار و 561  کانون و مسجد به صورت خودجوش شرکت داشتند که منجر به تکریم 35 هزار 526  خانواده شهید و ایثارگر در سراسر کشور شد.

پایان پیام/ 9