اجرای پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

اجرای پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی از اجرای پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: بنابر هماهنگی به عمل آمده در بیش از ۶۰ نقطه جهان در شب نیمه شعبان این پویش اجرا و جشن سالروز ولادت امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان از اجرای پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» در شب نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: شرایط جامعه ایران و جامعه جهانی به دلیل شیوع کرونا و درماندگی و استیصال بشریت از رفع و دفع آن، باعث شده نگاه و التجاء جهانیان به منجی موعود(عج) بیشتر معطوف شود چنان که در داخل کشور شاهد شکل‌گیری و اجرای پویش های متعدد با محوریت توسل و استغاثه به ساحت مقدس امام عصر ارواحنافداه هستیم.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بر همین اساس، میعاد منتظران در شب نیمه شعبان همزمان با سایر اعتاب مقدسه کشور اعم از آستان قدس رضوی، آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان شاهچراغ، آستان سیدالکریم(ع) و آستان امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و مساجد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همراهی ویژه شورای هماهنگی تبلیغات کشور و شورای معارف رسانه ملی در شب نیمه شعبان از ساعت 21 پویش استغاثه همگانی به ساحت مقدس و نورانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را اجرا می کند.

 

وی تصریح کرد: این استغاثه که با تمنای ظهور و فرج امام عصر(عج) همراه است با محوریت دعای «سَلامُ اللّٰهِ الْكامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعامُّ ...» که دعای استغاثه به وجود مقدس و نازنین است و مرحوم محدث قمی در مفاتیح الجنان این دعا را ذکر کرده در داخل و خارج از کشور انجام می شود. تولیت کار در خارج از کشور با جامعه المصطفی(ص) العالمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر مجموعه های متولی امر بین الملل همچون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام حسین آبادی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر هماهنگی به عمل آمده در بیش از 60 نقطه جهان در شب نیمه شعبان پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» اجرا و جشن سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) برگزار می شود.

پایان پیام/ 9