امام محله‌ای که حین خدمت رسانی به مردم محروم آسمانی شد

امام محله‌ای که حین خدمت رسانی به مردم محروم آسمانی شد

تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام سالاری سوار بر تراکتور می‌شود تا مصالح ساختمانی را برای آبادانی روستای صعبور العبور راسک به سایر جهادگران برساند اما در اثر سانحه‌ دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سالاری از امام محله های فعال در حوزه فعالیت های جهادی در حین خدمت رسانی به مردم دعوت حق را لبیک گفت.


 

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، به رسم قدیمی ایرانی‌ها، مردم روزهای اول سال همه کارها و فعالیت خود را تعطیل می‌کنند تا چند روزی را در کنار خانواده به گردش و تفریح و دید و بازدید اقوام و دوستان سپری کنند. اما در این میان هنوز هستند کسانی که از این فرصت‌های تعطیلی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم محروم و رنج کشیده اقصی نقاط کشور، استفاده می‌کنند.

در ایامی که برخی چمدان خود را برای مسافرت‌های تفریحی می‌بندد، طلبه جهادگر حجت الاسلام دانیال سالاری برای یک اردوی جهادی 10 روزه مهیا می‌شود؛ گویا که مردم روستای صعب العبور راسک شهرستان قلعه گنج کرمان چشم به‌راه او بودند تا بیاید و کارهای عمرانی بر زمین مانده را با همت و تلاش خود و دوستانش به سرانجام برساند.


هرچند که این اولین سفر جهادی او نبود اما کسی تصورش را هم نمی‌کرد که آخرین باشد. پروژه معطلب است تا مصالح ساختمانی برسد؛ حاج آقای سالاری دوست ندارد که کار این مردم محروم بیش از این به تعویق بیفتد؛ سوار بر تراکتور می‌شود تا مصالح را به روستا برساند و بسازد آنچه را که در این سال‌ها باید به دست برخی از مسئولان ساخته می‌شد. ناگهان حادثه‌ای رقم می‌خورد و دیگر...

شهادت مظلومانه حجت الاسلام سالاری داغ بزرگی بر دل دوستان و همسنگران او نشاند؛ او نماینده بنیاد علوی برای رسیدگی به امامان روستای منطقه قلعه گنج بود. امامانی که تمام فرصت‌های شغلی و جایگاه‌های علمی را فدای خدمت به مردم مناطق محروم کرده‌اند و با روحیه جهادی و انقلابی هر کدام در یک روستا، امامت مردم را برعهده گرفته‌اند تا گره‌گشای مشکلات آنها باشند.


حجت الاسلام سالاری از اساتید و حافظان قرآن کریم در مجموعه بیت الاحزان شهرستان قلعه گنج بود؛ کسی باور نمی‌کند که دیگر هرگز نوای دلنشین صوت قرآن او را نخواهد شنید.


در رو دیوار بیت الاحزان هنوز صدای حزین او را به یاد دارد که با خدا نجوا می‌کرد و برای مردم روضه اباعبدالله علیه السلام می‌خواند و حسین حسین می‌گفت.

 

 

پایان پیام/ 9