برنامه‌های ستاد فهما در نیمه شعبان/از قرائت سراسری زیارت آل یاسین تا کاروان شادی بچه‌های مسجد منتظران ظهور

برنامه‌های ستاد فهما در نیمه شعبان/از قرائت سراسری زیارت آل یاسین تا کاروان شادی بچه‌های مسجد منتظران ظهور

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۰
ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما به مناسبت نيمه شعبان برنامه‌هاي متعددي را تدارک ديده است که از جمله آنها مي‌توان به قرائت سراسري زيارت آل ياسين در مساجد سراسر کشور و همچنين برپايي کاروان شادي بچه‌هاي مسجد منتظران ظهور اشاره داشت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همه ساله با فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) در سراسر کشور جشن و سرور برپاست و برنامه‌های متعددی در مساجد، تکایا و حسینیه ها اجرا می شود؛ امسال نیز اگرچه به دلیل شیوع کرونا این فعالیت‌ها با محدودیت مواجه است اما با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان برگزار می‌شود. در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز فعالیت های متنوعی را ویژه این ایام تدارک دیده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

 

مساجد کشور یک‌شنبه 8 فروردین همزمان با شب نیمه شعبان، میزبان قرائت دعای فرج و هدیه ثواب طرح تلاوت نور به نیت تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) بودند.

 

 

 

 

همچنین زیارت آل‌یاسین، امروز (دوشنبه، 9 فروردین) همزمان با روز نیمه شعبان به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت حضوری و مجازی در مساجد سراسر کشور قرائت می شود.

 

 

 

 

این گزارش می افزاید: همزمان با میلاد قطب عالم امکان حضرت مهدی(عج)، برپایی کاروان شادی بچه‌های مسجد منتظران ظهور، به همت ستاد فهما و با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما ویژه کودکان و نوجوانان و با رویکرد مهدوی برگزار می شود.

این کاروان از ساعت 9:30 امروز (دوشنبه، 9 فروردین) از جوار بارگاه امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) حرکت خود را آغاز کرد و با حضور در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) از هشت تن از پرستاران این بیمارستان تقدیر می کند.

 

 

 

 

کاروران شادی بچه‌های مسجد منتظران ظهور در ادامه مسیر تا مهدیه بزرگ تهران در حرکت بوده و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، به مناسبت خجسته میلاد امام زمان(عج) به ترویج معارف مهدوی می‌پردازد.

همچنین همکاری در اجرای پویش «مرا دریاب»؛ ویژه طلب فرج از امام زمان(عج) و قرائت دعای استغاثه (سَلامُ اللّٰهِ الْکامِلُ التَّامُّ...) از دیگر برنامه‌هایی است که ستاد فهما به همراه دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در اجرای آن مشارکت دارد. این پویش یکشنبه 8 فروردین ساعت 21 در بیش از 60 نقطه جهان اجرا شد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9