کانون های مساجد جنوب کرمان پذیرای منتظران ظهور

کانون های مساجد جنوب کرمان پذیرای منتظران ظهور

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: امسال نیز همچون سال گذشته علی رغم محدودیت های کرونایی، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان با اجرای یکسری ویژه برنامه سعی کردند تا پذیرای منتظران ظهور بوده و میزان عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام زمان (عج) نشان دهند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک نیمه شعبان، با اشاره به این که در جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته علی رغم محدودیت های کرونایی، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان با اجرای یکسری ویژه برنامه سعی کردند تا پذیرای منتظران ظهور بوده و میزان عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام زمان (عج) نشان دهند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در همین راستا بچه های مسجدی در آستانه نیمه شعبان اقدام به چراغانی و فضاسازی مساجد و محلات کرده تا بدین ترتیب به استقبال میلاد با سعادت امام عصر (عج) بروند.


وی با اشاره به این که در کلیه مراسم نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شد، بیان کرد: هم زمان با شب نیمه شعبان به همت کانون های مساجد جنوب کرمان در اغلب مساجد طرح تلاوت نور و قرائت دعای فرج همراه با جشن میلاد و نورافشانی اجرا شد.


خوبی زاده ابراز کرد: برپایی جشن های ازدواج آسان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان، احیای شب نیمه شعبان، اجرای مسابقات مجازی همچون مسابقات نقاشی، دلنوشته و کتابخوانی با موضوع نیمه شعبان و انتظار و نیز امام زمان  (عج) از دیگر برنامه های کانون های مساجد این منطقه بود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های این کانون ها، اجرای طرح اطعام نیازمندان و کمک مومنانه بود که در همین راستا غذای نذری، بسته های معیشتی و گوشت قربانی در بین خانوارهای نیازمند سطح جنوب کرمان توزیع شد.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز کانون های دارای گروه سرود با استفاده از این ظرفیت اقدام به اجرای سرود به صورت خیابانی و پاتوقی کردند تا در این عید فرخنده روحیه شادی و نشاط معنوی را در جامعه گسترش دهند.

 

خوبی زاده عنوان کرد: اجرای طرح قرائت زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و اجرای طرح هر خانه یک پرچم از دیگر برنامه های کانون های مساجد بود که به همت بچه های مسجدی این منطقه اجرا شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه تاکید کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان سعی کردند تا از نیمه شعبان برای ترویج و احیای فرهنگ انتظار و مهدویت بهره ببرند.

پایان پیام/ 586