جوان مومن و مسجدی باید در گام دوم انقلاب به عنوان نیرویی پیشران و اثرگذار شناخته شود

جوان مومن و مسجدی باید در گام دوم انقلاب به عنوان نیرویی پیشران و اثرگذار شناخته شود

تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
موظف رستمی با اشاره به نقش جوانان مسجدی در گام دوم انقلاب و رسیدن به ایران قوی گفت: جوان انقلابی وم سجدی باید در مسیر این گام به عنوان نیرویی پیشران، شتاب دهنده و توانمند در برداشتن گام‌های عملی در مسیر توسعه و تعالی کشور شناخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،انقلاب اسلامی ایران با رهبری خمینی کبیر (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد.پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین ۵۸ کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان مومن و انقلابی، مساجد را پایگاه پیروزی انقلاب کردند و پس از انقلاب نیز همین پایگاه در مقاطع مختلفی همچون دوران دفاع مقدس و نیز بحران های مختلف سنگری برای حماسه آفرینی، پشتیبانی و مشکل گشایی از مردم بوده است، امروز و در گام دوم انقلاب هم همین پایگاه مقدس عبادی و اجتماعی مرکزی برای حضور جوانان مومن و مسجدی برای خدمت رسانی به مردم و نیز تربیت نیروی متعهد و مومن برای آینده کشور است.

 

«محمدعلی موظف رستمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش تاثیرگذار جوانان مسجدی در گام دوم انقلاب گفت: قشر جوان، برخوردار از نیرویی فعال و سرشار از تحرک و شادابی است، بنابراین تنها با به حرکت در آوردن این قدرت عظیم است که می توان انتظار به حرکت در آمدن دیگر افراد و نیروها را در عرصه های مختلف نیز داشت. زیرا برای ساختن ایرانی قوی، نیاز به قوه ای پر توان و نیرومند است که این گوهر ارزشمند را تنها و تنها در بازوان جوانان غیرتمند این سرزمین می توان سراغ گرفت و پیدا نمود.


 

این کارشناس  در حوزه مسجد بیان کرد:به همین دلیل است که سرآمد بیانات و فحوای مهم کلام مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  انقلاب موضوع جوانان بوده و ایشان براساس مشی و منش حسنه همیشگی شان نسبت به آنان نگاه ویژه ای در این بیانیه ارائه نموده اند، زیرا اهتمام به  جوانان امری است که به درستی و اصولی هدف گذاری شده است.


 

موظف رستمی ادامه داد: این نگاه راهبردی رهبری پیرامون جوانان تا آنجا پیش رفته است که نه تنها در این بیانیه بلکه در موارد متعدد دیگری از سخنرانی ها نیز، همواره سخنان تأکید آموزی به امر جوانان داشته اند و حتی اعلان نموده اند که لازمه برون رفت از وضعیت فعلی و فائق آمدن بر مشکلات و نارسایی ها تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی باشد. چرا که آنچه مسلم و از بدیهیات غیر قابل انکار خواهد بود، این نکته مهم است که نادیده گرفتن پتانسیل بسیار بالای جوانان در ساختن ایرانی قدرتمند، در واقع نوعی ریل گذاری ناموفق و ابتر بوده که منتج به نتایج ارزشمند و با ضریب موفقیت بسیار بالایی نخواهد بود.


 

 وی خاطر نشان کرد: تجربه های متعدد در کوران چهل ساله انقلاب اسلامی به خصوص در ایام دفاع مقدس ثابت کرده است که هر مسئله، بحران و یا حادثه ای مشکل ساز که در طی این دوران به وقوع پیوست، همواره تنها با حضور جوانان پرشور و انقلابی بوده است که از بروندادی موفق و خروجی توأم با رفع موانع و مشکلات پیش رو برخوردار شده است.بنابراین امروز نسل جوان  و انقلابی و مسجدی باید در مسیر گام دوم انقلاب به عنوان نیرویی پیشران و شتاب دهنده و جریانی اثرگذار و توانمند در برداشتن گامهای عملی در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی کشور در تمامی زمینه ها و عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... مد نظر قرار گیرند.


 

این کارشناس در حوزه مسجد تصریح کرد:لازم است که حضور گسترده و شاداب  جوانان در تمامی عرصه ها و زمینه ها توسط مسئولان عالی نظام فراهم گردد تا آنها بتوانند بیش از پیش به ایفای نقش بی بدیل و اثربخش خویش در ساختن ایرانی قوی و قدرتمند در سطح منطقه بپردازند و مسیری روشن و سهل الوصول در دستیابی به تمدن سازی نوین اسلامی را با دستان پرتوانشان به شکلی اصولی و هدفمند تبیین و ترسیم کنند.

 

پایان پیام/ 40