کانون انصار الزینب(س) کانون برتر گیلان در طرح ملی «ایران قوی»

کانون انصار الزینب(س) کانون برتر گیلان در طرح ملی «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پیرخندان با اشاره به کسب بیش از ۱۵ هزار امتیاز در طرح ملی« ایران قوی» توسط کانون انصار الزینب(س) گفت: این کانون توانست جز ۱۲ کانون برتر کشور قرار گیرد.

«مژگان پیرخندان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) آستانه اشرفیه با کسب افزون بر ۱۵ هزار امتیاز توانست در طرح ملی ایران قوی به عنوان کانون برتر گیلان معرفی شود اظهارداشت: این کانون توانست همانند سال گذشته توانست جز ۱۲ کانون برتر کشوری قرار گیرد.

 

مدیر کانون انصارالزينب (س) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای لب دریا آستانه اشرفیه با بیان اینکه این کانون از سال ۹۴ فعالیت خود را در روستای لب دریا آغاز کرد افزود: این کانون با ۳۷۰ نفر عضو علاوه بر کلاس قرآن و احکام اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌کند.

 

وی از برگزاری دو جشنواره "برداشت محصول برنج" و "غذای محلی" در روستای لب دریا به همت کانون خبرداد و بیان داشت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا. دیدار با خانواده شهدا و تکریم از آنان را در طرح سه‌شنبه‌های تکریم در دستور کار داریم.

 

پیرخندان با اشاره به تهیه فیلم مستند "بدرقه شهیدان" به همت کانون گفت: در لبیک به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در کمک مومنانه به نیازمندان، رزمایش احسان و همدلی را در سه مرحله به اجرا درآورده و بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع کردیم.

 

وی تجلیل از پرستاران روستای لب دریا که در نقاط مختلف کشور در حال خدمات رسانی هستند را از دیگر برنامه‌های کانون در روز میلاد حضرت زینیب(س) و روز پرستار عنوان کرد و اذعان داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعدادی از اعضای کانون در خانه بهداشت روستا حضور یافته و از کادر درمان قدردانی کردیم.

 

پیرخندان از تاسیس صندوق قرض الحسنه زینبیون در کانون خبرداد و تصریح کرد: این صندوق با ۶۵ عضو توانست بیش از ۱۴۰ میلیون تومان وام بدون بهره به نیازمندان اعطا کند.

 

وی اجرای طرح شنبه‌های کتاب را از دیگر طرح‌های اجرایی کانون دانست که علاوه بر معرفی کتاب در شبکه‌های اجتماعی، هر هفته با حضور در کوچه پس کوچه‌های روستا و تشکیل حلقه‌های کتاب به معرفی کتاب بین کودکان و خواهران عضو پرداخت.

 

پیرخندان در ادامه به فعالیت‌های کانون در فضای مجازی و تشکیل کانال انصار الزینب(س) با یک میلیون و ۷۰۰ دنبال کننده اشاره و اعلام کرد: در این کانال با تولید کلیپ‌های آموزشی، فیلم و انیمیشن در موضوعات مختلف به مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن می‌پردازیم و ثابت می‌کنیم ما می توانیم و ایسناده ایم.

 

وی با اشاره به همت جهادی کانونی‌های انصار الزینب(س) در مقابله با کرونا گفت: در بحران کرونا، سنگر مسجد را حفظ کرده و با دوخت و توزیع ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، گندزدایی و سم پاشی معابر و اماکن عمومی به کمک کادر درمان شتافتیم.

 

پیرخندان از خريد مواد ضدعفونی کننده با حمایت مردم به‌منظور سمپاشی خبرداد و افزود: در این راستا تمام روستا اعم از بازار و مغازه‌های محل، مسجد صاحب الزمان (عج)، دستگاه خودپرداز، سرویس‌های بهداشتی و تمام کوچه‌ها ضدعفونی و گندزدایی شد.

 

وی با اشاره به اجرای پویش "در خانه می‌مانیم" و بیان اینکه آموزش‌های لازم با عنوان "چگونه با ويروس کرونا مقابله کنيم" با بهره‌گیری از فضای مجازی و ایجاد شبکه بین اعضای کانون ارائه شد خاطرنشان ساخت: باید از این فرصت جهت تقویت آموزه‌های دینی و ارتباط بیشتر با کودکان بهره گیریم در این راستا مسابقه نقاشی، عکاسی و دل نوشته با موضوع مقابله با کرونا به همت کانون در فضای مجازی برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

 

 

پایان پیام/ 84